tirsdag den 27. december 2011

Træning tirsdag d. 27/12 - 2011

Kl. 13.45: 3 km. opv. 2*2 km. + 2*1 km. pause 2 min. 3 km. afjog.
Løb intervallerne i halvmarathonpace. Dog en anelse hurtigere på de korte. Nu gælder det bare om at blive frisk til på lørdag, så jeg kørte ikke så hårdt på. Tider: 6.58, 6.55, 3.20, 3.19.

Kl. 19.00: 7,8 km. på 31.50 minutter. (4.05 pr. km.)
Løb en kort tur i byen sammen med Niels Peter Nielsen. Jeg var udmærket løbende.

På lørdag løber jeg Nytårsløbet i Herning (halvmarathon). Et løb som jeg altid ser rigtig meget frem til. Det er efter min mening en af de hurtigste halvmarathonruter i landet (hvis da vejrforholdene tillader det). Det bliver rigtig spændende på lørdag, da der også kommer en god håndfuld løbere, som kommer til at gøre løbet endnu mere kvalitativt. Jeg satser en del på dette løb, og håber rigtig meget på en hurtig tid. Jeg er dog en anelse usikker på min form. Christian Kapper har meldt ud, at han vil gå efter en tid omkring 1.10-1.11 med Jesper Faurschou som hare. Jeppe har sagt ja til at trække mig, og mener, at jeg også skal satse på at gå med Christian, hvilket eg ikke helt ved om jeg tør gøre. Christian har gjort det rigtig godt, og har de seneste år vist enorm fremgang - Imponerende! Så har vi også Søren rasmussen på startlisten - En gammel ræv inden for løb (29.48 på 10.000m. i 2001). Søren er rigtig erfaren og har styr på, hvad han laver. En mand som jeg har utrolig meget respekt for, og som jeg ser en del op til. Han er dog ved at være lidt oppe i årene :-) men kan bestemt stadig godt flytte fødderne. Han har meldt ud, at han vil gå efter en tid mellem 1.11 høj og 1.14 høj. Jeg håber dog på dagen, at han bliver revet lidt med af stemningen, og går med i noget nær 1.12.00 pace, da jeg godt kunne forestille mig at benytte mig lidt af Søren. Så har vi også Rasmus Futterup og Frederik Kapper til start. 2 forholdsvis nye løbere, som også begge har udviklet sig en del i år.Umiddelbart frygter jeg ikke at disse 2 løber fra mig på halvmarathon, men jeg vil bestemt ikke afskrive dem, og jeg tror nu nok de også går med i mit udgangstempo, men så må vi jo se, hvad det kan udvikle sig til. Man skal jo aldrig sige aldrig, og både Rasmus og Frederik har overrasket mig i år, og derfor tør jeg ikke afskrive dem på forhånd. Jeg løber dog ikke løbet for at få en god placering, men udelukkende for tiden, så jeg håber på, at alle er interesseret i et godt samarbejde.

I alt på dagen: 19,8 km.

1 kommentar:

  1. Tak for de pæne ord, Jonas. "En gammel ræv"... så er man da noget :-)
    Håber og tror på, vi nok skal få et godt race lørdag!
    Kh Søren
    http://soerenrasmussen.blogspot.com

    SvarSlet