lørdag den 31. december 2011

Konkurrence lørdag d. 31/12 - 2011

Kl. 10.00: 3,5  km. opv. Løb så Nytårshalvmarathon i Herning på 1.13.16 (3 28 pr. km.) ingen afjog.
Jeg får stort set bekræftet hver gang, at jeg stiller op i et løb, at man ikke kan regne med andres udmeldinger om udgangstempo, så jeg valgte ganske hurtigt bare at løbe mit eget løb, og holde det tempo, som jeg på forhånd havde planlagt. Dette gav mig et utrolig jævnt og veldisponeret løb, hvor jeg havde 34.52 på de første 10 km. og 34.38 på de næste 10 km. Dette må siges at være ganske acceptabelt. Jeg er ganske godt tilfreds med dagens resultat. De 1.12.00 jeg havde meldt ud inden løbet var måske mere en drømmetid end en realistisk tid på nuværende tidspunkt. Det er jo ikke fordi jeg har vist det helt vilde til træning det sidste lange stykke tid. Men dagens løb giver mig rigtig god selvtillid frem mod den kommende sæson.

I alt på dagen: 24,6 km.

5 kommentarer:

  1. Hvem valgte et andet udgangstempo end udmeldt?

    SvarSlet
  2. Det kan godt ske, at du lagde ud som planlagt, men dit ryk efter 600m. var da ikke planlagt.

    SvarSlet
  3. Nej, du har ret. Det var ikke planlagt, at jeg lod mig spærre inde i starten på den smalle cykelsti bag en gruppe, der lagde langsommere fra land end udmeldt ;-) Straffen til mig selv var, at jeg måtte lukke hullet op til Kapper, inden det blev for stort ... hårdt ... og gerne uden selskab ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg vil så tro, at hvis du havde blevet hos os i længere tid, havde du løbet en bedre tid. Jeg havde ihvert fald nogle mere veldisponerede split tider end dig :)
    Men nu valgte du selvfølgelig taktik 3 - at måle dig med især én konkurrent, så dit valg var vel fint i forhold til dette.

    SvarSlet
  5. Helt enig. Hvis jeg var blevet sammen med dig (eller Simon), havde jeg fået en lidt bedre sluttid. Måske 1:12 lav.... Men som du selv skriver; jeg valgte den tilgang, jeg bedst kunne bruge til noget. At slå Kapper ved at have løbet klogere end ham, ville jo ikke have sagt mig selv noget om, hvorvidt jeg reelt var stærkere end ham. Jeg var nødt til at løbe på hans måde...

    SvarSlet