lørdag den 29. september 2018

Træning lørdag d. 29/9 - 2018

Kl. 12.15: 7 km. opv. Løb så 1900 halvmarathon 21,1 km. på 1.16.01 (3.36 pr. km.) 2 km. afjog.
Jeg stillede i dag op i dette løb for at bruge det som et led i marathontræningen, hvor løbet skulle løbes i forbindelse med en lang tur, således at jeg ville lave en lang opvarmning for derefter at løbe løbet i forventet marathonpace, som skulle være 3.40 pr. km. I praksis endte det dog med at blive en anelse hurtigere. Dette skyldtes, at der var en gruppe løbere, som stak afsted i ca. 3.35 pr. km, så der røg jeg altså lige med for at undgå at skulle ligge helt alene i vinden. Jeg mærkede dog efter, om det føltes ok og ikke for udmattende at skulle løbe i dette tempo, og da jeg mente at det var ok, så bestemte jeg for at blive liggende i denne gruppe. Vi løb ganske jævne splits undervejs, og det endte med, at Jakob Riis fra Århus 1900 og jeg fik udtrættet resten af gruppen. Jeg løb i mål med følelsen af ganske fint overskud under hele løbet. Jeg endte på en samlet 3. plads 2 min. efter vinderen og 2-3 sek. efter Jakob Riis, som lige tog mig på opløbet. Et super fedt træningsløb og et perfekt træningspas.

I alt på dagen: 30,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar