lørdag den 25. august 2018

Træning lørdag d. 25/8 - 2018

Kl. 13.40: 4 km. opv. Løb så JuelsmindeRUN halvmarathon 21,1 km. på 1.18.22 (3.43 pr. km.) Jeg blev nr. 3. 2 km. afjog.
Jeg stillede op i Juelsmindes lokale løb, som jeg tidligere har deltaget i, og hvor jeg også har flere sejre i bagagen. En sejr var også en målsætning i dag, hvilket også helt klart burde ha ligget lige til højrebenet, hvis så bare jeg kunne ha hanket lidt mere op i mig selv, end tilfældet var i dag. Det endte med at blive en jammerlig omgang. Ved startstregen spottede jeg hurtigt, hvem jeg skulle være opmærksom på. Der var Anders Lade fra Århus 1900, som er en rigtig dygtig veteranløber. Derudover var Hedensteds ukronede løbe/tri-konge Søren Ejsing også at finde på startstregen. Begge løbere med væsenlig langsommere PR tider end mig, så på papiret burde begge disse gutter ha været spiselige for mig. Vi 3 +førende kvinde Amalie Haughuus dannede hurtigt en frontgruppe, hvor der blev kigget og lurepasset lidt i et ret overkommeligt tempo. Vi ligger alle 4 sammen på første omgang (man skulle løbe 4 omgange). Efter første omgang faldt Amalie lidt fra gruppen, da farten blev skruet en lille smule op i gruppen. Jeg lå egentlig og følte, at jeg havde okay styr på tingene, men alligevel kunne jeg af uforklarlige årsager ikke rigtig svare igen, da farten blev skruet yderligere i vejret, kort efter vi gik ud på 3. omgang. Jeg bliver derfor overladt til mig selv på 3. pladsen, hvilken jeg holder til mål. En lidt pinlig optræden fra min side og en præstation langt under niveau. Løbets bliver vundet af Søren Ejsing i 1.16.50, hvilket var halvandet minut hurtigere, end jeg fik mig slæbt rundt på i dag, hvilket naturligvis ikke er godt nok. Især også taget i betragtning, at vindertiden på ingen måde var skræmmende på nogen måde. Men målt på attitude og arrogance, så var Søren også helt klart en værdig vinder, da han havde meget svært ved at skjule, at han er den helt store komet i sit lille lokale samfund. Han var dog ikke glad for at se mig ved tilmeldingen, da han ihærdigt forsøgte at få mig overtalt til at vælge en anden distance. Dette tror jeg dog, at han havde glemt efter løbet, hvor armbevægelserne ikke var små. Tillykke med sejren til Søren. I dag var han bedst, men det skal blive en fornøjelse af smadre ham næste gang :-)

I alt på dagen: 27,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar