søndag den 6. januar 2013

Træning søndag d. 6/1 - 2013

Kl. 15.30: 10,7 km. på 44.15 minutter. (4.08 pr. km.)
Løb en lille tur ud ad Bollerstien og løb den korte runde i Bollerskov. Jeg gad ikke træne mere i dag!

I alt på dagen: 10,7 km.
I alt på ugen: 61,5 km. (!!)

Evaluering af ugen:
Man kan ret hurtigt konkluderer, at det har været en ganske elendig uge. Som tidligere nævnt, blev jeg jo ramt af sygdom natten optil mit nytårsløb, som jeg ellers havde set rigtig meget frem til at skulle løbe. Efterfølgende havde jeg nogle dage, hvor energien bare ikke var til at løbe det store. I skrivende stund er min motivation rigtig dårlig, og det eneste rent træningsmæssigt, som jeg fokuserer på lige nu er, at jeg bare skal få løbet en lille smule hver dag. Omvendt så er det egentlig ikke nogen katestrofe, at det sker netop nu, at jeg ikke rigtig har lyst til at træne. De første 3 uger af året var nemlig alligevel tænkt som en "hvile periode", hvor kroppen lige skal ha en slapper, inden den specifikke marathontræning frem mod Rotterdam marathon starter. Jeg havde dog forestillet mig, at jeg trods alt skulle træne lidt mere i denne hvile periode. Jeg fungerer ganske enkelt bedst både fysisk og mentalt, hvis min træningsmængde stort set konstant er forholdsvis høj. Desuden kan jeg sagtens restituerer min krop selvom min ugemængden ligger over 100 km. Det kommer jo an på, hvordan de enkelte elementer i træningen er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar