søndag den 9. september 2012

Træning søndag d. 9/9 - 2012

Kl. 12.40: 4 km. opv. Løb så Eventløbet her i Horsens, 10,4 km. på 35.49 minutter. (3.27 pr. km.) 5 km. afjog.
Jeg blev nr. 2, få sek. efter Chris Fischer fra Viborg (PR: 1:09:59 på halvmarathon og 2:30 på marathon.). Dagens løb er nok det mest taktiske motionsløb jeg til dato har løbet. Jeg kendte min plads fra start, da jeg udmærket godt vidste, at jeg ingen chance ville ha for at slå Chris. Det resultterede i, at vi kom til at ligge og lurerpasse utrolig meget. Chris ville ikke trække, da han ville vinde ved at lave så lidt som muligt for det. Det resulterede¨jo så i, at jeg selv måtte ligge og trække 80% ad vejen. Vores fart undervejs varierede derfor mellem 3.15 til 3.40 pr. km. da jeg flere gange forsøgte at få ham til at gå frem og trække. Men uanset hvor meget jeg satte farten ned, så gad han ikke at gå frem. Da der så var under 200m. tilbage af løbet åbnede han op i den afslutning, som jeg egentlig hele løbet bare lå og ventede på, at han skulle lave. Undervejs i løbet havde jeg et fint overskud, og jeg kunne SAGTENS ha løbet en hurtigere tid til dagens løb, hvis vi havde ligget og løbet tempoløb istedet for taktik. Det var faktisk et rigtig fedt løb i dag, hvor jeg også fik øvet en masse temposkift. Tillykke med sejren Chris!

I alt på dagen: 19,4 km.
I alt på ugen: 101,2 km.

Evaluering af ugen:
Det har været en meget rolig uge, hvor jeg har forsøgt at komme mine små skavanker til livs. Min ankel har det heldigvis meget bedre. Det er meget begrænset, hvad jeg mærker til det længere. Derfor er det bare planen, at jeg skruer træningen op på det normale igen fra i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar