tirsdag den 18. september 2012

Træning tirsdag d. 18/9 - 2012

Kl. 8.15: 8,8 km. på 35.55 minutter. (4.05 pr. km.)
Lille tur ud for enden ad Bollerstien og retur.

Kl. 18.00: 4 km. opv. Løb så 5000m. på 16.12. 5 km. afjog.
Jeg deltog i et lille 5000m. stævne, som var arrangeret på Århus stadion. Da jeg stort set ikke har løbet på bane de sidste mange måneder, samt slet ikke løbet i pigsko de sidste 2½ måneder, havde jeg ikke rigtig nogen anelse om, hvad jeg kunne forvente af dagens løb. Brian Lindberg ville holde 3.10-3.12, så det var jo oplagt for mig at gå med i det tempo. Men da starten gik følte jeg mig ganske frisk, og det var som om, at jeg ikke rigtig troede på, at Brian holdt det tempo, som han havde sagt. Jeg følte, at det gik for langsomt. Så efter første omgang gik jeg forbi og rykkede op til Aladdin, som var gået i front (han endte med ca. 15:25). Dette skulle jeg således aldrig ha gjort. For efter at ha ligget med Aladdin i lidt over en omgang sætter hamn farten en smule op, og jeg begynder at falde i tempo. Resten ad vejen til mål bliver en lidt træls kamp, hvor jeg ikke følte, at det kørte som det skulle. Jeg kunne ikke finde rytmen. Brian Lindberg og et par stykker mere går fordi mig ved 3000m. og jeg kunne ikke gå med dem. Jeg skulle bare ha blevet ved Brian i starten, for det viste sig, at de havde holdt det aftalte tempo. Næste gang jeg skal løbe en 5000m. bliver jeg nødt til at ha trænet lidt mere målrettet frem imod den inden jeg stiller op.

I alt på dagen: 22,8 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar