søndag den 2. september 2012

Træning søndag d. 2/9 - 2012

Kl. 15.15: 5 km. opv. Løb så Odense cityløbet 10 km. (10,15km???) på 34.13 minutter. 3 km. afjog.
Jeg stillede i dag til start i dette løb mest af alt for at forsøge om jeg kunne uddnytte de gode takter jeg har haft i længere tid, og løbe en hurtig 10er. Dette projekt skulle vise sig at blive lidt mere problematisk end først antaget. Ruten var for det første ikke særlig hurtig - en del skarpesving. Derudover løb man på en 5 km. rundstrækning, dvs. at man på anden runde skulle zigzagge forbi en helveds masse motionister, som fyldte hele ruten ved at løbe 5 ved siden ad hinanden med musik i ørene, så de intet kunne høre omkring sig. Det viste sig også efter løbet, at ruten angiveligt har været omkring 150m. for lang, hvilket ikke er acceptabelt, når der bliver annonceret om en DAF opmålt rute. Men jeg fik da en lille trøstepræmie med hjem iform af et gavekort på 400 kr. til InterSport fordi, at jeg samtidig blev nr. 3 i løbet.

I alt på dagen: 18 km.
I alt på ugen: 151,5 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning er kørt ganske fint. Jeg sys desværre bare, at jeg de seneste dage er begyndt at døje lidt med min gamle hofteskade, som satte mig utrolig langt tilbage for 3 år siden. jeg håber virkelig ikke, at det skal til at generer mig igen, da det var et værre helvede at slippe helt af med i sin tid. Jeg regner med at tage en forholdsvis rolig uge i næste uge, da jeg skal til London fra tirsdag til lørdag og derved ikke helt ved, hvor meget jeg gider at træne derovre. I øvrigt tror jeg også, at det efterhånden er tiltrængt med en rolig uge, da jeg netop har afsluttet min 11. uge i træk med over 140 km. Så håber jeg samtidig, at mine begyndende smerter måske vil gå i sig selv igen.

2 kommentarer:

  1. http://www.loebesiden.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=2819

    SvarSlet
  2. Tak. Så var det åbenbart bare mig, som ikke var bedre på dagen. Jeg må også indrømme, at jeg ikke har undersøgt det nok selv, men mens jeg joggede rundt efter løbet og var irriteret over, at det ikke gik hurtigere, så hørte jeg nogle snakke om, at den var for lang, og så havde jeg da endnu en undskyldning til samlingen over, hvorfor jeg nu ikke kunne magte at flytte mig lidt hurtigere rundt på de 10 km. :-)

    SvarSlet