onsdag den 26. september 2012

Træning onsdag d. 26/9 - 2012

Kl. 8.30: 8,8 km. på 37.40 minutter. (4.17 pr. km.)
Bollerstien tur/retur.

Kl. 16.00: 4 km. opv. 8*1 km. pause 2 min. 4 km. afjog.
Tider: 3.21, 3.25(!!), 3.14, 3.18, 3.16, 3.18, 3.15, 3.17. Planen var, at jeg skulle løbe intervallerne i 3.15-3.20 pr. km. (altså 10 km. pace). Jeg var ikke specielt godt løbende i dag. På de første 2 havde jeg ingen fartfornemmelse. Heldigvis fik jeg lidt mere styr på det efter de 2 første intervaller, og det endte trods alt med, at gå ganske udmærket uden, at det på nogen måde var specielt godt.

I alt på dagen: 24,8 km.

Så rundede jeg min dag nr. 1000 i træk med løb!
Dette har skabt en længere debat inde på Facebook, om hvorvidt det "giver mening". Nu vil jeg forsøge at skære ud i pap, hvorfor det giver mening for mig.

Vi kan jo starte helt fra bunden og konkluderer, at hele livet i princippet er meningsløst, hvis man ikke selv kan få øje på meningen med det. Sådan er det også med alle andre ting i livet - herunder også løb :-)

Jeg har fået kommentarer som: "Hvad er effekten lige af, at lade vær med at holde fridage?", Bliver du bedre af at lade vær med at holde fri?" eller "Det giver jo ingen mening, at løbe hver dag" osv osv.

Der er 2 gode grunde til, at jeg løber.
1: Fordi jeg elsker det. Jeg nyder hvert eneste træningspas. Det giver mig et kæmpe mentalt kick at træne. Jo mere jeg træner, jo større er mit "kick". Jeg er afhændig af løb. Det giver mig en enorm selvtilfredshed.
2: Jeg ser naturligvis også løb som en sport, hvor jeg naturligvis også er interesseret i at forbedre mig.
Men grund nr. 1 overskygger selvfølgelig grund nr. 2. Det vigtigste er selvfølgelig, at jeg elsker den daglige træning. For gjorde jeg ikke det, så kunne det jo heller ikke lade sig gøre, at drive det til noget som helst i længden. Så gad jeg ihvert fald ikke at bruge tid på det.

Selvfølgelig har jeg ambitioner om at blive bedre. Men nu er det bare sådan, at jeg for lang tid siden har erkendt, at mit talent ikke rækker til hverken at blive DKs eller verdensmester. Selvfølgelig kan jeg fortsat sagtens forbedre mig på alle distancer. men jeg kommer aldrig til at kunne drive det til mere end, at jeg kan tage ud og vinde en masse lokale motionsløb rundt omkring i landet, da jeg jo heller ikke er en snegl - Med mindre man møder mig i et spurt opgør :-)

Det jeg i al sin enkelthed prøver at fortælle er, at det for MIG giver ganske god mening at løbe hver eneste dag. For mig handler lige netop dette projekt mere om selv tilfredsstillelse, end det handler om en træningsmæssig effekt af det. Derfor giver det mening for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar