søndag den 29. juli 2012

Træning søndag d. 29/7 - 2012

Kl. 10.00: 22,6 km. på 92.05 minutter. (4.04 pr. km.)
Løb en tur 2 gange rundt om Bygholm sø + 2 runder i Bygholm park. Løb den ene tur om søen med Kenneth Hansen. Jeg var ganske fint løbende i dag, og så regnede det oven i købet, hvilket jeg naturligvis ikke klager over :-)

I alt på dagen: 22,6 km.
I alt på ugen: 162,7 km.

Evaluering af ugen
Endnu en vellykket uge med en god mængde veloverstået. Det har kørt rigtig godt i lang tid med træningen. Dog ved jeg stadig ikke rigtig, hvad jeg skal med al den mængdetræning. Jeg har ingen konkurrenceplaner indtil videre. Jeg har dog leget en lille smule med tanken om at løbe et efterårsmarathon (muligvis H C Andersen marathon). Det er dog stadig blot et lille tankstrejf og på ingen måde sikkert. Men hvis jeg skulle løbe den, vil det ikke være et direkte forsøg på at sætte PR. Det skulle mere bruges til et erfaringsløb, hvor jeg samler erfaring på distancen. Man kan jo sige, at den høje mængde jeg har kørt de seneste 6 uger har lagt en rigtig god basis for at løbe marathon i efteråret. Der skulle bare justeres lidt på nogle ting - en længere søndagstur og lidt længere tempointervaller. Jeg har i øvrigt aftalt med min træner, at jeg mere eller mindre konstant skal ligge på knap 140 km. om ugen fra nu af. Så det er ikke fordi, at min mængde bliver skuet så meget ned efter denne uge, som jeg ellers tidligere har skrevet her på bloggen. Men når det nu har vist sig, at jeg sagtens kan klare at ligge på disse træningsmængder og stadig er istand til at bibeholde kvaliteten i træningen samt undgå skader, så er der jo ingen grund til at skære alt for meget i træningsmængden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar