søndag den 22. januar 2012

Træning søndag d. 22/1 - 2012

Kl. 12.00: 23,4 km. på 103.30 minutter. (4.25 pr. km.)
En tur 2 gange rundt om Bygholm sø på skovstierne + en sløjfe ud omkring Kørup. Løb den første time af turen med Jeppe inden han drejede fra efter første omgang. En udmærket tur i roligt tempo.

I alt på dagen: 23,4 km.
I alt på ugen: 142,3 km.

I morgen starter jeg marathontræningen op frem mod Rotterdam marathon d. 15. april. Træningen frem mod løbet kommer til at bestå af en samlet uge mængde på 140-150 km. om ugen. Der bliver 2 kvalitetspas + en lang tur. I atarten af perioden bliver det nok typisk 1000 og 2000m. intervaller. der kommer til at være på kval. dagene. Det bliver med en del gentagelser og kort pause. Senere bliver intervallerne længere (3-5 km.). Den lange tur kommer her i starten blot til at være en lang tur i alm. tur tempo. Senere bliver det med noget indlagt fart. Jeg løber nok nogle konkurrencer i denne periode, men det kommer til at være marathon der er i fokus, så de konkurrencer bliver mest af alt løbet som nogle testløb. jeg vil på nuværende tidspunkt ikke offentliggøre min tids målsætning, da jeg gerne lige vil ordentlig igang med træningen og se, hvordan min form reagerer på træningen. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang med træningen og håber det giver et godt resultat i Rotterdam.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar