søndag den 26. januar 2014

Træning søndag d. 26/1 - 2014

Kl. 11.00: 6,5 km. opv. Løb så Dupont løbet 10 km. på ca. 34.12 minutter. (3.25 pr. km.) 4 km. afjog.
Stillede først og fremmest op i dag for at få et godt træningspas, hvilket jeg også fik. Den tid jeg har skrevet her på bloggen er ikke den samme, som der står på resultatlisten. Dette skyldes, at Simon Foss (som jeg løb med de første 8 km.) og jeg åbenbart blev vist forkert - En ting vi begge først blev klar over efter målgang. Ude ved 9,5 km. overhaler jeg pludselig Bekim, som ellers  var blevet sat af ved 5 km. Jeg tænkte, at et eller andet var galt, men at jeg måtte vente med at finde ud af, hvad det var. Jeg har så¨været inde på Google maps og lave en grundig opmåling. Jeg er så kommet frem til, at Simon og jeg løb 100m. længere end den reelle rute. Derfor har jeg valgt at trække disse sekunder fra den tid, som står på resultatlisten. Dagens løb gik som planlagt og med den intensitet, som jeg havde planlagt. Jeg løb med en følelse af både fysisk og mental styrke undervejs i dag. Jeg valgte at slå følgeskab med Simon Foss det meste ad vejen. Vi lå bare i et godt flow og skiftedes til at tage føringer, når vi da ikke bare lå side om side. Ved 8 km. hvor vi møder 5 km. løberne og skal til at zig xagge lidt mellem dem, får jeg dog et hul til Simon, som han aldrig får lukket. Men jeg løb eftersigende også progressivt de sidste 2 km. Et godt træningspas i dag. Både mht. tempotur, mens jeg samtidig også fik lidt konkurrencetræning.

I alt på dagen: 20,5 km.
I alt på ugen: 151,4 km.

Evaluering af ugen:
Det var så min første uge i marathontræningen. Jeg er kommet godt fra start med en rigtig fin uge. Jeg har fået løbet lige præcis det, som jeg havde planlagt på forhånd, hvilket altid er en fornøjelse. Jeg skal passe lidt på mit venstre skinneben kan jeg mærke. Jeg tror dog ikke, at det er noget, som kommer til at hindre mig i at få trænet det, som jeg skal, men jeg skal stadig være OBS på det. Jeg har for øvrigt valgt at være min egen træner i år, hvilket jeg ikke har gjort de andre gange, hvor jeg har trænet til marathon. Men jeg mener efterhåndet, at jeg er så erfaren, så jeg selv burde ku finde ud af at strukturerer det. Den største kunst for mig bliver at undgå at komme til at toppe for tidligt. Men det ville jeg også ha haft problemer med, selvom jeg havde kørt efter et program, som en træner havde lavet til mig. Dette er nok i virkeligheden en af mine største svagheder som løber. Men jeg er optimistisk, og jeg er sikker på, at det nok skal blive godt i sidste ende. Jeg har i hvert fald følt mig super løbende i denne uge, og jeg bliver forhåbentlig kun endnu bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar