onsdag den 1. januar 2014

Konkurrence tirsdag d. 31/12 - 2013

Kl. 10.00: 3 km. opv. Løb så Nytårsløbet i Herning 21,1 km. på 1.13.08. (3.28 pr. km.) Blev nr. 3. 1 km. afjog.
Så blev årets sidste løb løbet. Jeg følte mig opsat og tændt inden start. På startstregen så jeg Lars Vels og Anders Vesterbæk, som jeg hurtigt efter start dannede et trekløver sammen med. Vi skiftedes til at trække de første km. Jeg følte mig både fysisk og mentalt stærk. Lige før 10 km. mærket spurgte jeg dem, om de ikke var friske på, at vi gik efter at komme under 1.13. Dette ville dog betyde, at vi skulle løbe ret progressivt resten af vejen. Det virkede ikke helt til, at der var stemning for mit forslag, og da jeg kort tid efter øgede farten en lille smule virkede de ikke til, at ha lysten (eller kræfterne??) til at gå med, så jeg tænkte, at nu løber jeg min chance, og så må det bærer eller briste. Jeg passerede 10 km. i 34.47 min, hvorefter jeg løb ud på et 3,5 km. langt modvindsstykke, som jeg skulle ligge og trække i helt alene. Men da vi vender og løber tilbage samme vej i medvinden kan jeg se, at jeg allerede der har lagt en god afstand til Lars og Anders. Jeg fik øget farten lidt i medvinden og løb de næste 10 km. på lige over 34.30 min. I mål havde jeg et forspring på 62 sekunder til Anders. Jeg er ganske godt tilfreds med mit løb i dag. Men tiden er jeg knap så tilfreds med. Jeg kunne godt tænke mig, at tiden havde været lidt hurtigere, men det var bare svært at skulle ligge og trække læsset helt alene den sidse halvdel af løbet. Hvis jeg havde haft en gruppe der, er jeg overbevist om, at jeg vil ku ha løbet en tid nede omkring min PR. Dagens tid er dog min til dato næst hurtigste tid på distancen, så helt skidt er det jo ikke.

Godt nytår!

I alt på dagen: 25,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar