søndag den 19. januar 2014

Træning søndag d. 19/1 - 2014

Kl. 6.15: 5 km. på 21.30 minutter. (4.18 pr. km.)
Kort morgentur til job.

Kl. 15.30: 15 km. på 63.25 minutter. (4.14 pr. km.)
Løb hjem fra arbejde. Løb med Kenneth og Jeppe. Der var en mega hård modvind på anden halvdel af turen, hvilket trak lidt tænder ud.

I alt på dagen: 20 km.
I alt på ugen: 108,6 km.

Evaluering af ugen:
Det var så den sidste restitutionsuge i min rolige træningsperiode. I morgen bliver det som tidligere nævnt alvor igen. Det er nemlig i morgen, hvor den målrettede og specifikke marathon træningsperiode starter op. Træningen kommer til at bestå af en samlede træningsmængde på 140-160 km. pr. uge - dvs. egentlig ikke flere km. end jeg ellers har løbet i efteråret. Til gengæld kommer jeg til at løbe en del km. i tærskelfart og marathonpace. I starten af forløbet bliver det nogle kortere intervaller med mange gentagelser og korte pauser. Senere i forløbet bliver intervallerne længere og der bliver så også suppleret med nogle tempoture. Der bliver selvfølgelig også løbet en del langture gennem forløbet. I starten vil de lange ture bare komme til at foregå i roligt tempo, mens de så senere vil blive løbet med indlagte ryk i maratonpace eller måske en anelse hurtigere. Sidste år løb jeg 2.33.28 i Rotterdam, hvilket var PR. I år håber jeg naturligvis på at kunne forbedre denne tid. Men det vil selvfølgelig kræve, at forløbet kommer til at glide uden for mange udsving som f.eks. skavanker af den ene eller den anden art. Sidste år fik jeg lige med nød og næppe klaret mig igennem træningsforløbet, men jeg blev desværre flere gange nødt til at regulere lidt i planerne, da jeg konstant lå på grænsen af at blive skadet, da jeg havde en lyske, som brokkede sig en hel del. I modsætning til sidste år, så kommer jeg nok til at træne en del mere alene i år. Dette skyldes, at Jeppe har været skadet i længere tid, og næppe når at blive klar til noget som helst der minder om kvalitet. Jeg har naturligvis Kenneth og Bekim at træne med, når vi kan få det koordineret ind i vores hverdags planer. Vi skal i hvert fald være gode til at kontakte hinanden i forhold til at lave trænings aftaler så ofte som muligt. Det vil hjælpe os alle til at komme bedst igennem forløbet.

1 kommentar:

  1. Håber at blive bare lidt klar til lidt fart sidst i forløbet, men desværre usikkert. Ser ikke helt godt ud pt...

    SvarSlet