søndag den 27. januar 2019

Træning søndag d. 27/1 - 2019

Kl. 9.45: 15 km. på 70.15 minutter. (4.41 pr. km.)
Det var egentlig meningen, at vi fra morgenstunden skulle ha løbet en 25 km. tur. Men desværre sov vi begge elendigt i nat, så da vores alarmer ringede kl. 6, blev vi enige om at sove lidt mere, for at kunne hænge sammen. Jeppe valgte at holde helt træningsfri til formiddag, mens jeg løb en tur alene på en ud/hjem rute. Selvom det efterhånden var ved at være ret varmt, da jeg løb, så var jeg alt i alt fint løbende trods en del modvind på hjemvejen.

Kl. 17.00: 15,5 km. på 74.05 minutter. (4.47 pr. km.)
Vi fandt en ny rute, som vi afprøvede. Godt med stigninger som på de fleste andre ruter hernede :-)

I alt på dagen: 30,5 km.
I alt på ugen: 122,7 km.

Evaluering af ugen:
En uge hvor samlet mængde har været forholdsvis lav og interval og tempopas har været helt fravalgt. Dette skyldes dels, at nogle af dagene er brugt på rejsen hertil Kenya + tilvænning af forholdene hernede. Derudover har jeg som tidligere nævnt også døjet lidt med ømhed under min højre fod. Status på sidstnævnte er, at foden endnu ikke er 100% i orden - dog langsom bedring dag for dag. Jeg kan løbe på den uden forværringer. Derfor forventer jeg også, at det på et tidspunkt går i sig selv igen. Jeg taper den op for at give den noget stabilitet. På tirsdag skal vi på banen og løbe intervaller. Jeg er ganske spændt på dette pas. Både i forhold til, hvad jeg kan præstere her oppe i 2400m. højde, men jeg er så også lidt nervøs i forhold til, hvordan foden reagere på at løbe fart. Nu har jeg jo skånet den for det de sidste 8 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar