fredag den 1. januar 2016

Træning torsdag d. 31/12 - 2015

Kl. 10.00: 3,5 km. opv. Løb så Nytårsløbet i Herning på 1.14.52 (3.33 pr. km.) 1,5 km. afjog.
Så var det tid til det årlige tradition med at deltage i dette fede arrangement. Jeg stillede op i dagens race fordi, at det er blevet en årlig tradition. Jeg har ikke løbet en konkurrence i 3 måneder, og jeg vidste godt, at formen ikke var i top. Jeg vidste dog også godt, at den ikke var direkte elendig. Målet var at løbe lige omkring de 1.15 eller derunder, da det er det tempo, som jeg håber at kunne holde i Hamborg til april. Da starten gik dannede sig en frontgruppe på 7-8 mand, hvor det var blevet meldt ud, at de bille gå ud til en sluttid på 1.12.00 (3.25 pr. km.). Dette vidste jeg på forhånd, at min form ikke var til, så jeg valgte at lægge mig på mellemhold et stykke efter frontgruppen. De første 6 km. ligger jeg alene i vinden, hvorefter Peter Stisen og en fyr fra Esbjerg kom op til mig. De 2 dannede jeg en gruppe med. Vi løb sammen resten af vejen i et forholdsvis jævnt løb, hvor vi splitter de første 10 km. i 35.30 min og de næste 10 i lige under 35.25 min. Et godt træningsløb, hvor jeg fik klokket en perfekt tid i lige præcis det tempo, som jeg ønsker at kunne holde ved Hamborg marathon.

I alt på dagen: 26,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar