søndag den 16. marts 2014

Træning søndag d. 16/3 - 2014

Kl. 10.30: 6 km. opv. Løb så Dupontløbet 10 km. på 34.44 minutter. (3.28 pr. km.) 4 km. afjog.
Denne runde var løbet omkring Brabrand sø. En ret vindfølsom rute. Sikke en blæsetur vi fik os i dag. Min plan med dagens løb var at teste mit forhåbentligt kommende halvmarathonpace af, hvor jeg forhåbentlig skulle passere 10 km. i 34.00. Den plan lykkedes også ganske fint, og jeg fik passeret 5 km. mærket i 16.59-17.00. Jeg formåede ret ubesværet at holde farten ud til 6,5 km. hvor modvinden kom. Herfra mistede jeg så lige 45 sekunder på de sidste 3,5 km. Nogen steder stod jeg nærmest stille. Men jeg fik da en god gang træning, og jeg fik da trods alt testet mit HM pace i det meste af løbet.

I alt på dagen: 20 km.
I alt på ugen: 160,3 km.

Evaluering af ugen:
Egentlig har største fokus i denne uge været at få en ok. mængde. De første dage var jeg lidt træt efter sidste søndags DM 10 km. hvor jeg som bekendt tog derfra med en PR. Jeg fik løbet et udmærket lille tærskelpas torsdag, samt et 10 km. træningsløb søndag, hvor mine planer grundet monstervind gik lidt i vasken. Overordnet set har det været en ganske udmærket træningsuge, hvor jeg har fået lavet det, som jeg skulle. Nu venter der 2 hårde uger endnu. Og så begynder jeg nedtrapningen frem mod marathonløbet i Rotterdam!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar