fredag den 7. marts 2014

Træning fredag d. 7/3 - 2014

Kl. 5.30: 10,3 km. på 43.45 minutter. (4.15 pr. km.)
Tidlig morgentur. Løb til arbejde.

Kl. 18.00: 10,7 km. på 47.20 minutter. (4.25 pr. km.)
En stille restitutionstur på Bollerstien og i Bollerskov. Jeg var lidt bombet efter en lang dag.

I alt på dagen: 21 km.

På søndag stiller jeg til start ved DM 10 km. landevej i KBH. Et arrangement, som jeg har deltaget i hvert eneste år siden år 2005, hvor jeg begyndte at træne i klub. Dette løb er en glimrende måde at teste sig selv af på efter en lang vinter. Ligesom de sidste 2 år, så er mit fokus i år marathon i Holland, og derfor er DM 10 km. ikke et egentligt mål, men blot en test af formen. Det skal jo ikke være nogen hemmelighed, at min træning har kørt forrygende det seneste stykke tid, og derfor tror jeg egentlig også, at jeg vil ku løbe en udmærket 10er på søndag, selvom min træning ikke har været henlagt imod denne distance. Men tidligere erfaringer (både fra mig selv og fra andre) har jo vist, at man godt kan banke en hurtig 10er af i marathontræningen. Jeg vil selvfølgelig gi den gas på søndag, men hvis det ikke går godt, så vil det ikke slå mig ud. Jeg håber på et godt race, selvom jeg ikke har tænkt mig at lave den store nedtrapning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar