mandag den 24. marts 2014

Træning søndag d. 23/3 - 2014

Kl. 6.00: 10,3 km. på 45.15 minutter. (4.24 pr. km.)
Rolig morgentur. Løb til arbejde.

Kl. 14.30: 26,3 km. på 1.47.00 timer. (4.04 pr. km.)
Løb hjem fra arbejde. Løb 3 gange rundt om Bygholm sø. Turen blev løbet let progressivt fra 4.15 til 3.55 pr. km. En udmærket tur.

I alt på dagen: 36,6 km.
I alt på ugen: 182,6 km.

Evaluering af ugen:
Jeg fik i denne uge løbet en ganske pæn mængde. Faktisk min til dato næsthøjeste mængdeuge, hvilket må siges at være ganske godkendt. Jeg løb også lidt mere mængde end jeg på forhånd havde planlagt. Men som den flittige læser af bloggen måske har bemærket, så har jeg i nogle dage i løbet af ugen døjet med lidt virus, hvor jeg har følt mig sløj i nogle dage. Ikke direkte syg, men alligevel sløj nok til, at jeg besluttede mig for at droppe mit planlagte kvalitetspas onsdag. Derfor besluttede jeg mig for at køre en høj mængde istedet for, da jeg ikke var så skidt, at jeg ikke ku løbe med lav puls. Så det endte faktisk med at blive en ganske acceptabel uge alligevel. Dog fik jeg lidt mindre kvalitet end de seneste mange uger. Men jeg fik da et enkelt godkendt kval. pas i bogen.

Nu er der kun 3 uger til jeg skal ned og gi den gas i Rotterdams gader. Dette betyder, at jeg så småt skal til at begynde at tænke lidt på nedtrapningen. Jeg løber VM halvmarathon i København på lørdag, hvor jeg håber på et hæderligt resultat. Derfor vil mængden i den kommende uge blive en anelse reduceret. Efter VM halv vil jeg de næste 14 dage frem til marathon kører en ret intens nedtrapnings periode for at nå at blive ordentlig frisk. Det bliver også lidt et sats at løbe en halvmarathon for fuld damp 14 dage inden en marathon. Det har ikke været uden overvejelser og lidt bange anelser, at jeg har valgt som jeg har. men jeg stoler på min gode restitutionsevne og satser på, at jeg nok skal få et vellykket marathonløb alligevel.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar