mandag den 31. oktober 2011

Konkurrence søndag d. 30/10 - 2011

Kl. 10.00: 1,5 km. opv. Løb så Europa cup halvmarathon (21,1 km.) på 1.15.33. Ingen afjog. Jeg lagde som aftalt ud sammen med Rasmus P. fra klubben, og vi fandt hurtigt ind i en god gruppe, som løb i et stabilt tempo, som passede meget godt. Rasmus begyndte dog tidligt at klage over ondt i benene, og han valgte derfor at stå af efter 6-7 km. Jeg blev liggene i gruppen, og vi passerede 10 km. i 35.30, hvor jeg stadig havde fint med overskud. Derefter gik tempoet i gruppen lidt ned, og jeg gik frem og forsøgte at trække farten lidt op igen. Det splittede gruppen lidt ad, og vi var herefter kun 4-5 stykker tilbage. Jeg valgte så at løbe deffentivt, da det  var de samlede placeringer og ikke den samlede tid der talte for holdet. Da der var for langt op til de næste løbere, vurderede jeg, at jeg ligeså godt bare kunne blive i gruppen. Folk begyndte stille og roligt at falde fra. Ved 15-16 km. falder den sidste i gruppen fra, og jeg løber alene resten af vejen. Jeg vælger bare at løbe i et stabilt tempo, da jeg alligevel ikke lå til en fantomtid, og det for mig ville være underordnet om jeg løb 1.14 eller 1.15. Da jeg kom i mål havde jeg det fint, og havde en god følelse i kroppen efter et rigtig fornuftigt taktisk veldisponeret løb. Vores hold fik en samlet 5. plads, hvilket var ganske tilfredsstillende. Alt i alt et fedt rce, og fedt at være med til. Jeg havde frygtet varmen lidt, nen den generede mig egentlig ikke synderligt meget.

I alt på dagen. ca. 22,5 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar