lørdag den 1. oktober 2016

Træning lørdag d. 1/10 - 2016

Kl. 11.00: 4,5 km. opv. Løb så Ordblindeløbet 5 km. på 17.30 minutter. (3.30 pr. km.) 4,5 km. aftog.
Stillede op i et lokalt byløb i hjertet af Horsens, som jeg vandt med flere minutter. Jeg var glad for at kunne løbe ret frit uden at skulle konkurrere med nogen om sejren. Det var direkte umuligt at løbe hurtigt under dagens løbeforhold.Løbet foregik nemlig på en 2,5 km. rundstrikning, hvor der i samme tidsrum blev afholdt både marathon, halvmarathon, 10 km. og børneløb. Dette gav naturligvis en del zig-zig løb mellem folk på en rute der samtidig var yderst teknisk krævende med mange skarpe sving, smalle passager og brostens stykker. Med dette nævnt var det jo egentlig en fin træning på en svær rute, men når dette så er sagt, så mener jeg, at det er ganske kritisabelt, at man fra arrangørenes side ikke får spærret ruten af for trafik og fodgængere. For ikke nok med, at der skulle overhaler løbere (det er hvad det er), så skulle man oveni dem passere en masse mennesker der var på lørdags strøgtur. Dette var hverken forsvarligt for løberne eller for de "menige" mennesker, da der faktisk var utrolig mange mennesker der vadede rundt på ruten. Tidligere år hvor lignende løbsarrangementer har været afholdt har man haft afspærret ruten, så det burde også ku ha ladet sig gøre i dag. Men når alt ris og ros er nævnt, så fik jeg, hvad jeg kom efter - en sejr på hjemmebane og et fint træningspas.

I alt på dagen: 14 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar