mandag den 16. februar 2015

Træning søndag d. 15/2 - 2015

Kl. 7.30: 11,5 km. på 49.15 minutter. (4.17 pr. km.)
Løb en morgentur i Ålborg sammen med den herlige nordjyske asiat David Møller. Altid en fornøjelse.

Kl. 20.00: 14,8 km. på 63.05 minutter. (4.15 pr. km.)
Tilbage i Horsens. Jeg løb denne aftentur sammen med Kenneth. Ud ad Bollerstien, op gennem Klokkedal og hjem gennem Tyrsted og Bankager.

I alt på dagen: 26,3 km.
I alt på ugen: 140,2 km.

Evaluering af ugen:
God træningsuge. Sidste uge inden jeg begynder at stille ekstra skarpt ind på en bestemt dato, et bestemt løb - Hamborg marathon 26/4.

Som bekendt, så begynder jeg på den specifikke marathontræning fra næste uge. Jeg har valgt at gøre denne periode en anelse kortere end de seneste par år, da jeg både i 2013 og 2014 nok kom til at toppe nogle uger for tidligt i forhold til at ramme min topform. Derfor prøver jeg denne gang at korte perioden ned fra 12 til 10 uger. Jeg har jo en ganske god base i bagagen. Det hele skal bare finpudses lidt og sættes mere i rammer, end det har været det seneste lange stykke tid. Jeg regner egentlig med at læne mig en del op ad Kenneth´s program i forhold til kvalitetspassene. Mængden regner jeg med kommer til at ligge på mellem 140 og 180 km. afhængig af, hvor arbejdsramt jeg lige bliver. Men nu har jeg da formået at banke 140 km. af i denne uge på trods af 65 arbejdstimer, hvor en del af det har været nat, så mon ikke jeg nok skal få spist op i forhold til træning alligevel? Jeg ser frem til et træningsforløb, hvor træningen rent faktisk har et formål i forhold til et løb. De seneste mange mange måneder har jeg sådan set mest træner, fordi jeg ganske enkelt bare ikke kan undvære den daglige træning, som giver mig mega meget mentalt styrke og overskud i hverdagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar