søndag den 18. marts 2012

Træning søndag d. 18/3 - 2012

Kl. 10.00: Løb først 10 km. på 42.20 minutter. (4.14 pr. km.) Løb så TextMinded Aarhus Run halvmarathon (21,1 km.) i tiden 1:15:54 (3.36 pr. km.) - Blev nr. 3...
Som sidste weekend valgte jeg at gøre min søndagslangtur lidt mere indholdelsesrig ved at løbe den på denne måde. Min forhåndsplan for løbet fik jeg gennemført stort set til fulde. Jeg snakkede med Ulrik Ross fra Århus 1900 på startstregen, som havde samme planer omkring løbet som mig selv, så vi aftalte at slå følgeskab. Lige bortset fra den første km. som (grundet Ulriks fejlvurdering af fart) blev løbet for hurtigt, løb vi fuldstændig jævnt og med fuld kontrol hele vejen. Hvis man ser på mine 5 km. splits, kan man også se, at det kun er en tidsforskel på 5 sek. fra den hurtigste til den langsommeste omgang. Jeg følte mig virkelig stærk og godt tilpas undervejs. Jeg løb med den følelse, at jeg kunne ha fortsat ihvert fald ud til 30 km. i dette tempo. Rigtig fedt for selvtilliden, og i øvrigt perfekt marathontræning!

Kl. 14.00: 20 minutters romaskine og styrkeøvelser.

I alt på dagen: 31,1 km.
I alt på ugen: 154,8 km.

Evaluering af ugen:
Som nogen sikkert har læst, så har jeg i løbet af ugen døjet lidt med min knæhase, som har gjort mig lidt nervøs for, om jeg muligvis var ved at få en overbelastningsskade. Heldigvis har jeg fået styr på det ganske hurtigt, og sørget for at få det behandlet i tide, hvilket har resulteret i, at det i skrivende stund stort set er ikke eksisterende. Jeg har dog stadig fået trænet ganske udmærket i ugens løb på trods af ømheden. Så fik jeg jo også lige afsluttet ugen rigtig godt med et rigtig fint træningsløb. Næste uge står den på nedsat mængde som for 4 uger siden for lige at få en smule mere friskhed ind i kroppen. Det falder tilfældigvis rigtig godt sammen med næste søndags DM 10 km. som jeg ikke som sådan har fokus på. Men nu ved jeg jo, at jeg er ganske godt kørende for tiden, så det skal da ikke være nogen hemmelighed, at jeg vil forsøge at sparke lidt røv på søndag og se, om jeg ikke lige kan banke en hurtig 10er af med 3 uger til Rotterdam. Der vil så sikkert være flere holdninger om, at det hverken vil gøre til eller fra den 15. april, om jeg løber en god tid på søndag, men det vil være rigtig godt for min selvtillid, som dog allerede er ganske god lige pt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar