fredag den 30. marts 2012

Træning fredag d. 30/3 - 2012

Kl. 17.45: 12 km. på 50.25 minutter. (4.12 pr. km.)
Progressiv tur på skovstierne rundt om Bygholm sø. Jeg følte mig markant bedre tilpas i dag end jeg har gjort de sidste 4 dage. Måske er der fremgang at spore. Man kan håbe.

I alt på dagen: 12 km.

Nu vil jeg nødig gentage mig selv, men et eller andet siger mig, at jeg alligevel bliver nødt til det. Hvis folk der har læst min blog endnu ikke har opdaget det, så skal jeg da lige fortælle det igen for at slå det fast med syvtommersøm! Jeg har været meget træt og udkørt, og har derfor indtil videre skippet alt hvad der hedder kvalitet og mængde, og istedet blot løbet nogle småture for at komme ud. Det synes jeg selv har fremgået ganske klart og tydeligt af mine tidligere indlæg. Der er især en enkelt læser af denne blog (ja, man kunne egentlig ha sin tvivl om vedkommende overhovedet læser bloggen, eller om han/hun bare mangler situationsfornemmelse - Jeg lader tvivlen komme personen til gode), som åbenbart bare ikke helt har fattet min situation om, at jeg pt. har 16 dage til den store dag i Rotterdam og jeg derfor IKKE skal træne noget der ligner kvalitet før jeg er helt ovenpå. Så nej, jeg skal selvfølgelig ikke løbe intervaller eller lang tur i morgen! For at undgå at udstille personen nævner jeg ingen navne. Jeg er i øvrigt utrolig irriteret og frustreret over min situation lige nu, da mit hovede er ved at eksplodere med tanker og nervøsitet ang. om jeg nu når at komme ordentlig ovenpå igen. Jeg føler i øvrigt med min stakkels kæreste, da jeg må være en djævel uden lige at bo under samme tag med i disse dage, da mit humør er ganske påvirket af det, og der skal meget lidt til at gøre mig irriteret. Indtil videre har jeg været noget bedre til at holde hovedet koldt, men nu er der bare så fandens kort tid til, og det betyder ubeskrivelig mege for mig, at jeg får en succes oplevelse og et tilfredsstillende løb i Rotterdam.

Nu fik jeg så lavet et ganske fint lille FAQ indlæg, som måske kan spare mig for alt for mange spørgsmål, hvilket jeg nemlig ikke rigtig har det store behov for at fp særlig mange af pt.

1 kommentar:

  1. Kære Jonas; din situation er helt normal!

    Træthed, frustration, irritation, stress, press, utålmodighed, angst, nærtagenhed, tanker og nervøsitet og alt muligt andet af samme slags er noget alle, der tager marathon seriøst skal igennem; og i helt særlig grad debutanter.

    Årsager er, at der findes så mange spørgsmål, man ikke kender svaret på, og at der findes så få muligheder i løbet af et år, hvor man kan få sin kabale til at gå op, alt incl. - og hvormed netop marathon adskiller sig fra stort set alle andre fokus, man kunne have.

    Din situation lige nu er set hundredevis af gange før; også hos nogle/mange, som da dagen endelig oprandt, opnåede lige, hvad de havde drømt om.

    Så fat mod .... ikke i, hvad du kan mærke/ikke mærke, men i, hvad mange andre har mærket/ikke mærket før dig.

    Det skal nok gå :-)

    SvarSlet