lørdag den 2. januar 2021

Træning fredag d. 1/1 - 2021

Kl. 14.30: 20,2 km. på 85.50 minutter. (4.15 pr. km.)
Jeg løb en tur i et let progressivt tempo. De første 12 km. blev løbet på Kenneth Hansen-turen, hvorefter jeg løb ud på stierne og vejene ved Ringvej syd. Jeg følte mig udmærket løbende.

I alt på dagen: 20,2 km.

Så blev løbeåret 2020 rundet af. Et løbeår der ligesom selve året 2020 har skilt sig noget ud fra de tidligere løbeår. Grundet ret begrænsede muligheder for at deltage i konkurrencer har jeg i 2020 kun løbet en enkelt konkurrence, som var en 5000m. i juni. Det skal siges, at jeg allerede inden alle corona nedlukninger og restriktioner trådte i kraft i marts meldte ud, at jeg mere eller mindre ville droppe konkurrence elementet i min træning, eller i hvert fald ændre mit mindset mht. konkurrencer, eftersom jeg er nået frem til den erkendelse, at jeg ikke længere er i stand til at forbedre nogle af mine eksisterende personlige rekorder. Dette medførte derved også, at jeg har fået et lidt mere afslappet forhold til min træning. Dette har man tydeligt kunne se på antallet af tempopas, som har været noget begrænset set i forhold til tidligere år. Til gengæld har jeg i 2020 formået at få løbet den næst højeste samlede årlige mængde, som kun har ligget 55 km. under min mængderekord fra 2015. Selvom jeg gennem årene har haft nogle tidsmål mht. konkurrencer, så har jeg altid været mere drevet af trænings elementet i forhold til konkurrence elementet. Dette giver så også en forklaring på, hvordan jeg stadig formår at ligge på en så relativt høj træningsmængde som jeg generelt gør. Jeg har en forestilling om, at de kommende år rent træningsmæssigt kommer til at minde meget om det foregående. Der er intet der tyder på, at jeg skulle miste motivationen på at ligge og banke kilometer. Samtidig føler jeg mig stadig også rent fysisk stærk nok til at fortsætte i samme stil. Jeg håber dog, at jeg får mulighed for at stille op i lidt flere løb.

Samlet mængde i 2020: 7430,7 km.
Snit pr. uge: 142,1 km.
Snit pr. dag: 20,3 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar