lørdag den 25. juni 2016

Træning lørdag d. 25/6 - 2016

Kl. 16.45: 5,5 km. opv. Løb så Århus Nordic challenge 3000m. på 9.17 min. (3.06 pr. km.) 5 km. afjog.
Jeg stillede op i en for mig meget kort distance. En distance, som jeg kun løber meget sjældent og en distance der for mig er meget svær, da den er så kort og intensiv, hvilket jeg ikke er helt vant til som marathonløber.. Jeg stillede op i A heatet, hvilket passede mig godt, selvom jeg endte med at få klø. Dette havde jeg dog lidt frygtet på forhånd. Jeg var tilmeldt med en af de langsommeste personlige rekorder i dette heat. Derfor vidste jeg på forhånd godt, at det bare handlede om at hænge på, og kunne jeg ikke det, så ville det blive sololøb mod uret. Jeg vil dog hellere ha et løb, som foregik under disse præmisser, fremfor at blive placeret i et heat, hvor jeg havde bedste PR og derved skulle ha trukket den alene i front. Jeg blev sat af ca. halvvejs i løbet og herfra skulle jeg selv kæmpe den hjem. Jeg havde helt sikkert håbet på en tid 10-15 sekunder hurtigere, end jeg løb i dag. Jeg følte, at jeg gjorde, hvad jeg kunne, men det var altså ikke godt nok. Jeg er tilsyneladende ikke hurtig nok. Jeg vil så sige, at jeg har mod på at give den et forsøg mere senere på sæsonen, hvis lejligheden byder sig. Men det var meget fedt lige at komme ind på Århus stadion og blive sat lidt på plads. Det giver mig bare blod på tanden i forhold til at gi træningen en skalle og jagte nogle lidt bedre tider på banen i denne sommer.

I alt på dagen: 13,5 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar