mandag den 7. marts 2016

Træning søndag d. 6/3 - 2016

Kl. 7.30: 30,2 km. på 128.05 minutter. (4.14 pr. km.)
Løb en lang søndagstur fra morgenstunden. Jeg løb stort set hele turen sammen med Henrik Holm, mens Camping Niels var med lidt under halvdelen af vejen. Udmærket tur.

I alt på dagen: 30,2 km.
I alt på ugen: 162,4 km.

Evaluering af ugen:
Jeg går rundt med lidt blandede følelser i kroppen. Træningen kører sådan set nogenlunde. Det er aldrig noget problem for mig at få dem samlede ugemængde i hus, som jeg på forhånd planlægger. Men selve mængden er jo også den nemmeste del af træningen at ha kontrol over. Derudover, så synes jeg måske ikke, at selve marathontræningen kører voldsom godt. Det er som om, at jeg ikke rigtig kan finde skarpheden frem. Når jeg kigger tilbage på de seneste år, hvor jeg også har trænet efter et forårsmarathon, så har jeg de seneste år ramt en lidt bedre form, end tilfældet indtil videre har været i år. Jeg ved pt. ikke helt, hvad jeg skal stille op med mine sub. 2.30 ambitioner. Indtil videre kører jeg selvfølgelig bare på med træningen, men jeg har endnu ikke helt besluttet mig for, om jeg skal sætte ambitionerne for Hamborg ned, eller om jeg i værste fald skal droppe at stille op. Sidstnævnte bliver nok ikke tilfældet, selvom tanken har strejfet mig! Det er også lidt som om, at jeg i tiden har haft svært ved at holde ordentlig mental fokus i træningen, hvilket nok selvsagt ikke er optimalt i et specifikt marathontræningsforløb. Når det så er sagt, så får jeg da både løbet nogle ok kvalitetspas samt løbet de lange ture. Jeg tror mit manglende fokus kunne skyldes, at jeg går jeg pusler lidt med nogle andre ting i en travl hverdag, hvor jeg også har rigtig mange nattevagtesuger. Jeg mener dog ikke, at natarbejde som sådan er nogen hindring for mine præstationer, da jeg også sidste år kørte en del nat op til mit PR race (2:30:16) i Hamborg. På lørdag stiller jeg til start ved DM 10 km. hvilket bliver en udmærket lille formtest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar