søndag den 13. marts 2016

Træning lørdag d. 12/3 - 2016

Kl. 13.30: 5 km. opv. Løb så DM 10 km. på 33:45 (3.22 pr. km.) 4,5 km. afjog.
Deltog i dette mesterskab for 12. gang i træk. Et mesterskab som trækker rigtig mange gode løbere til, da rigtig mange eliteløbere bruger dette mesterskab som et af forårets helt store mål. Dette har jeg også selv gjort. Men efter jeg er gået over til at satse mere på marathondistancen har fokus på dette løb dog flyttet sig en anelse. Dette har dog ikke afholdt mig fra at deltage på trods. Jeg har tilmed også tidligere (i 2014( sat PR på distancen til netop dette mesterskab i en marathontræningsperiode. I år har jeg dog som tidligere nævnt ikke følt mig så skarp, som jeg havde håbet på. Derfor havde jeg også lidt svært ved at sætte mig op til dagens race. Denne moral tog helt sikkert toppen af niveauet, hvilket også ganske tydeligt ses på min sluttid, som taler for sig selv. Det kunne vidst godt ha været gjort bedre ;-) Nå, men jeg fik da et fint træningspas til et super fedt arrangement, hvor vejrforholdene for øvrigt ikke kunne bruges som nogen dårlig undskyldning. Jeg valgte for øvrigt at løbe uden ur ved dagens løb. Dette valgte jeg netop fordi, at jeg godt vidste, at det nok ikke var i dag, jeg skulle udrette det vilde. Derfor ville jeg gerne undgå at få smidt ikke tilfredsstillende mellemtider i hovedet.

I alt på dagen: 19,5 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar