søndag den 20. marts 2016

Træning søndag d. 20/3 - 2016

Kl. 10.30: 7 km. opv. Løb så DuPont løb 10 km. på 34:23 minutter. (3.26 pr. km.) 4 km. afjog.
Løb et godt træningsløb i Århus på en halv kuperet rute. Jeg valgte at løbe en halv lang opvarmning inden løbet for at nå op på en samlet træningsmængde på lige over 180 km. på ugen, så det var også med en god træningsuge i bagagen, at jeg løb i dag. Jeg følte det kørte helt efter bogen. Jeg havde planlagt at løbe i et pace mellem halv og hel marathonpace. På trods af hård træningsuge og lidt hård rute følte jeg, at det kørte ganske fint. Det siger for øvrigt også noget om min præstation ved DM for lidt over en uge siden, hvor jeg kun løber 37 sekunder hurtigere end i dag på en fladere rute og i et langt bedre felt. Jeg havde 17.13 min. ved 5 km. så det var ret jævnt - dog få sek. hurtigere på 2. halvdel. Fin afslutning på en god træningsuge.

I alt på dagen: 21 km.
I alt på ugen: 181,1 km.

Evaluering af ugen:
Det har været en god uge. Fik en rigtig god samlet mængde, samt 2 gode tempoture og en god 30 km. tur i et solidt højt tempo. Nu venter der endnu 2 hårde træningsuger inden der venter 14 dages nedtrapning inden Hamborg marathon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar