tirsdag den 1. oktober 2019

HCA marathon 29/9 - 2019

Kl. 10.00: 1,5 km. opv. Løb så HCA marathon 42,195 km. på 2.38.45 (3.46 pr. km.)
Jeg stillede op ved HCA marathon som samtidig fungerede som DM på marathon. Som tidligere nævnt, så gik jeg ikke ind til løbet med de helt store forventninger, eftersom jeg dels blot har kørt marathontræning i 5-6 uger samt fordi jeg i foråret døjede med skader og ikke rigtig har fået løbet nogle særlig brugbare resultater i denne sæson. Jeg havde inden løbet en målsætning om, at en tid omkring de 2.40 ville være tilfredsstillende. De første 4 km. af løbet var lidt hurtige, da de forskellige grupper lige skulle dannes. Derfor ser man også en halv hurtig 10 km. split (36.32) som måske minder om et lidt aggressivt udlæg i forhold til, hvis målet "bare" var at løbe sub. 2.40. Ved ca. 4 km. mærket fandt jeg ind i et rigtig godt samarbejde med en løber fra AGF, som havde som mål at løbe under 2.40. Derfor vurderede jeg, at det var oplagt at blive der, så tempoet blev reguleret til et tempo omkring de 3.45 pr. km. I og med min følgesvend havde en PR på højkant, så havde han nok individuelt lidt mere at løbe for en mig, eftersom jeg pt. ikke er i PR form. Derfor valgte jeg at ligge og kontrollere løbet. Dette ikke kun for at være en god sportmand og hjælpe en konkurrent, men det var også for min egen skyld, da jeg gerne ville løbe i en gruppe istedet for at ligge alene på mellem hold. Jeg følte mig faktisk generelt set stærk undervejs og følte, at jeg havde kontrol over løbet hele vejen. Jeg lå konstant og kontrollerede, at vi hele tiden holdt tidsplanen om de sub. 2.40. Da jeg gik ind til løbet med en knap så ambitiøs tilgang, så løb jeg også lidt med en følelse af, at det var ok. i og med, at jeg ikke havde forventet mere på forhånd. Havde jeg haft et mål på forhånd om at løbe 2.36-2.37, så havde jeg nok også godt ha løbet der omkring, men da jeg kom lidt uden forventninger, så var dagens tid tilfredsstillende. Vi vandt for øvrigt hold sølv for Herning løbeklub.

I alt på dagen: 43,7 km.
I alt på ugen: 114,4 km.

Evaluering af ugen: 
Ugens træning har været lidt blid, da det primært har handlet om nedtrapning til søndagens marathonløb.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar