mandag den 9. september 2013

Træning søndag d. 8/9 - 2013

Kl. 11.00: 1,5 km. opv. Lb så DM halvmarathon på 1.17.34 (3.41 pr. km.)
Dette løb endte så at blive en haretjans for en af DKs absolut bedste kvindelige langdistanceløbere, Louise Laursen. Hun lagde af ukendte årsager monster hårdt ud, hendes niveau taget i betragtning, hvilket betød, at hun var foran mig i starten. Jeg kom op til hende ved 11 km. og tænkte, at jeg ligeså godt bare kunne hjælpe hende igennem, da jeg ikke selv havde de store ambitioner med løbet, ud over at få en god oplevelse. Jeg fortrød dog lidt mit valg, da hun for alvor begyndte at gå kold ved 15 km. Men på dette tidspunkt havde jeg jo sagt til hende, at jeg nok skulle blive ved hende hele vejen til mål, og derfor synes jeg ikke rigtig, at jeg kunne tillade mig at stikke af, når hun havde aller mest krise. Grunden til, at jeg valgte at trække hende var, at hun lå til en tid omkring de 1.15.30, hvilket ville ha været en kæmpe PR for hende, samt en nogenlunde tilfredsstillende tid for mig. Men om ikke andet, så er alt hvad jeg laver pt. god træning, og det går jo kun den rigtige vej for mig. Jeg  regner med at løbe en halvmarathon igen om 14 dage i forbindelse med H C Andersen marathon i Odense.

I alt på dagen: 22,6 km.
I alt på ugen: 103 km.

Evaluering af ugen:
En udmærket uge. Egendlig ikke det vilde at tilføje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar