søndag den 1. september 2013

Træning søndag d. 1/9 - 2013

Kl. 6.15: 7,6 km. på 32.35 minutter. (4.17 pr. km.)
Løb til arbejde.

Kl. 14.30: 7,6 km. på 31.05 minutter. (4.05 pr. km.)
Løb hjem fra arbejde. Jeg skrev i går, at jeg nok ville løbe noget fart i dag. Det droppede jeg dog alligevel. Jeg følte mig ellers frisk nok, men jeg gad ikke rigtig i dag. Jeg har trods alt også haft 3 uger med en ret pæn mængde efter mange uger med skader. Kroppen skal jo lige vænne sig til træningen igen.

I alt på dagen: 15,2 km.
I alt på ugen: 131,6 km.

Evaluering af ugen: 
En knap så god træningsuge. Jeg har følt mig lidt brugt på de fleste træningsture i denne uge. Jeg tror selv, at det er en kombination af 2 ting. 1: Jeg har haft 2 nattevagter i denne uge, hvilket tapper kroppen for energi, da ens døgnrytme bliver totalt vendt om. 2: Efter skades perioden har jeg øget min træningsmængde en del på ret kort tid. Dette tror jeg, at jeg begynder at betale prisen for nu. Kroppen skal jo lige vænnes til belastningen igen, så den vil jo naturligt nok være lidt træt nu. Jeg bliver jo også nødt til at trappe træningen en anelse ned, hvis jeg vil være lidt risk til på søndag, hvor den som tidligere nævnt står på DM halvmarathon i Århus. Selvom jeg selvfølgelig stadig udmærket godt er klar over, at jeg på ingen måde er i mit livs form pt. så vil jeg selvfølgelig stadig gerne ha et vellykket løb. Derfor bliver næste uges træning en anelse nedsat i forhold til de seneste 3 uger. Jeg regner md at løbe et enkelt kvalitetspas, og så holde mængden nede omkring de 100-110 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar