søndag den 31. oktober 2021

Træning søndag d. 31/10 - 2021

Kl. 13.30: 3 km. opv. Løb så Vejle ådal halvmarathon (21,1 km.) på 1.14.24 (3.32 pr. km.) 1,7 km. afjog.
Jeg gik ind til løbet med en forventning om en slut tid lidt langsommere end den jeg løb i København for 6 uger siden, hvor jeg løb 1.15.06. Jeg var derfor en anelse defensiv i starten. Jeg kunne dog efter 5 km. mærke, at jeg var stærk i dag. Jeg begyndte derfor at jagte en løber fra Århus Fremad, som jeg fik hentet ved 10 km. som jeg passerede i 35.31. Århus fremad-løberen hang kun på mig i 500m. Jeg fik øget tempoet til omkring de 3.30, som jeg faktisk fik holdt resten af vejen. Ved 12 km. kom jeg op til en 2 mands gruppe, som jeg løb med i et par km. inden de ikke længere kunne følge mig :-) Jeg løb alene resten af vejen, hvor jeg følte mig utrolig stærk. De næste 10 km. gik i 34.53 min. Dvs. et godt progressivt løb. Jeg tog yderligere en placering ved 20 km. Jeg løb i mål på en samlet 4. plads i en tid der var bedre end forventet. Jeg er rigtig godt tilfreds med dagens resultat.



I alt på dagen: 25,8 km.
I alt på ugen: 110,2 km.

Evaluering af ugen:
Ugens mængde har været lidt reduceret i forhold til de 2 seneste ugers. Dette for at blive frisk til søndagens halvmarathonløb i Vejle. Dette løb gik over al forventning. Jeg er faktisk lidt overrasket over, at jeg stadig kan grave en sådan tid frem, når jeg stort set overhovedet ikke træner noget tempo eller intervaller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar