søndag den 5. maj 2019

Træning lørdag d. 4/5 - 2019

Kl. 13.00: I alt ca. 19 km. inkl. 15*200m.
Jeg var i dag med til et event på Vejle stadion, hvor nogle lokale løbere fra Hedensted havde samlet 15 løbere, som sammen skulle forsøge at slå den aktuelle verdensrekord på marathon ved at løbe marathondistancen på Vejle stadion som en stafet, hvor vi skulle løbe 200m. ad gangen. Jeg gik ind til dette arrangement med en vis skepsis, både fordi jeg stadig ikke er 100% med min fod. men også fordi jeg på forhånd ikke troede på, at vi med det satte mandskab kunne løbe hurtigere end den aktuelle verdensrekord. Jeg var selv den af de tilstedeværende løbere med de bedste PR tider, så jeg havde nok lidt nej-hatten på inden jeg kom derned (dette skyldes så også lidt, at jeg har nattevagtsuge og jeg måtte stå op efter blot 3½ timers søvn). Jeg måtte så trække min skepsis godt og grundigt i mig igen, da vi endte i en sluttid på 1.54.05 - dvs. godt 7½ min. under verdensrekorden. Jeg har ikke nogle præcise tider på mine egne 200m. men jeg skyder på, at jeg lå et sted mellen 31 og 35 sek. på dem alle. Pauserne mellem de 15 stk. 200m. var der jo ca. 7 min. hvor jeg brugte en del tid på at holde mig i gang med jog på græsplænen, så jeg ikke blev stiv og kold imellem mine løb. Jeg løb det hele uden ur, så dagens km. antal er en egen vurdering. Jeg havde dog 4,5 km. opv. og 2 km. afjog, som også er medregnet i dagens km. antal.



I alt på dagen: 19 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar