lørdag den 27. august 2016

Træning lørdag d. 27/8 - 2016

Kl. 13.50: 3 km. opv. Løb så JuelsmindeRUN 5,25 km. på 18.42 minutter. (3.35 pr. km.) 2 km. afjog.
Jeppe og jeg tog til Juelsminde for at "gøre rent bord" og snuppe et par lette sejre - troede vi :-) Jeg har tidligere vundet det årlige motionsløb i Juelsminde, som for øvrigt er et super hyggeligt lille sommerevent. Jeg havde trods skade den seneste måned samt nattevagt op til løbet (dvs. kun få timers søvn) regnet med, at en sejr i dag ville blive en smal sag. Jeg blev klogere. Det var faktisk allerede fra start, at jeg var henlagt til 4. pladsen. Jeg kunne simpelthen ikke flytte mine ben hurtigere i starten og jeg holder sådan set bare afstanden hele vejen. Den blev vundet med 3.31 pr. km. hvilket jeg selvfølgelig burde ha nailet uden de store problemer. Det gjorde jeg så ikke. Til gengæld blev jeg pillet - ja nærmest flået godt og grundigt ned fra min selvfede kongetrone. Man må sige, at jeg blev sat på plads i dag, hvilket også er fortjent, når man går ind til et løb med sådan en attitude. For at tydeliggøre min underpræstation kan det fremhæves, at gennemsnitsfarten er 1½ sek. langsommere end mit marathon-PR tempo. Det hele toppede så med, at dagens vinder gik hen til mig efter præmieoverrækkelsen og sagde undskyld til mig(fordi han slog mig). Jeg bøjer mig i støvet over denne fede kommentar. Så ku jeg satme lære det. Jeppe havde for øvrigt en meget identisk oplevelse på halvmarathondistancen.

Status på foden er for øvrigt, at den både før, under og efter løbet stadig ikke er helt på toppen.

I alt på dagen: 10,2 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar