mandag den 20. september 2021

Træning søndag d. 19/9 - 2021

Kl. 11.15: 2,6 km. opv. Løb så Copenhagen half marathon på 1.15.06 (3.34 pr. km.) Ingen afjog.
Jeg stillede op i dette race efter en som nævnt periode på 15 måneder uden konkurrencer. Min egen fornemmelse var på forhånd, at jeg udfra hvad jeg har lavet af træning nok ville være i stand til at holde 3.35-3.40 i snit. Derfor blev dagens målsætn8ng, at tiden skulle ende et sted mellem 1.15.36 og 1.17.22. Da starten gik lagde jeg simpelthen ud med et styrt. Jeg falder ganske enkelt over chipmåtten i det store start kaos. Jeg er hurtigt på benene og min vurdering er, at styrtet ikke kostede noget på det endelige resultat. Jeg havde Steffen med til at hjælpe med lidt pacearbejde. Vi finder hurtigt en god rytme, hvor vi de første 10 km. ligger ret stabilt og løber 3.33-3.35 og vi runder 10 km. mærket på 35.36 min. Efter 10 km. begynder jeg at skulle kæmpe en anelse med at holde pace og de næste 5 km. splittes da også i 18.05 min. Jeg føler mig godt presset ude ved 15 km. men steffen formår at få tempoet øget igen, så de næste 5 km. bliver løbet i 17.46 min. og de sidste 1,1 km. går i pace 3.20. Jeg løber over målstregen godt udmattet og godt tilfreds. Det er et ret godt skulderklap til mig selv, at jeg stadig kan vise et stabilt niveau trods den ret sparsomme kvalitetstræning fra min side det seneste lange stykke tid. Mange tak til Steffen for sit framragende pacearbejde.

I alt på dagen: 23,7 km.
I alt på ugen: 114,5 km.

Evaluering af ugen:
Den samlede ugemængde er blevet reduceret en anelse for at blive klar til søndagens konkurrence. Om en uge løber jeg HCA marathon. Det bliver lidt et sats at løbe et marathonløb blot en uge efter en halvmarathon konkurrence. Derfor handler det naturligvis om at få restitueret rigtig godt i den kommende uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar