mandag den 26. april 2021

Træning søndag d. 25/4 - 2021

Kl. 20.15: 10 km. på løbebånd med 13 km/t.
For at skåne mit baglår løb jeg i dag en rolig tur hjemme på båndet.

I alt på dagen: 10 km.
I alt på ugen: 145,7 km.

Evaluering af ugen:
Ugen startede rigtig fint, hvor jeg efter sidste uges +200 km. uge bare fortsatte med at køre på med en høj mængde og en god følelse i benene. Desværre fik jeg sidst på lørdagens rolige tur en lille forstrækning/fiber i mit baglår. Faktisk mere eller mindre den samme som jeg fik for 6 uger siden. På daværende tidspunkt fik jeg styr på det med en uges rolig løb. Jeg håber det samme gør sig gældende denne gang. Jeg har aldrig tidligere døjet med denne type skader. Jeg har så ladet mig fortælle, at det nok er noget jeg skal "vænne" mig lidt til, da det typisk er noget man begynder at døje mere med, jo ældre man bliver. Tidligere har jeg ikke været særlig let modtagelig overfor skader og jeg har bare mere eller mindre kunne køre på uge efter uge, uden at skulle tænke skadesrisikoen så meget ind i mine planer. Det ser ud til, at jeg måske skal til at ændre mit mindsæt en smule. Eftersom jeg mere eller mindre har lagt konkurrenceløb lidt på hylden, så er min træning faktisk blevet endnu mere flydende, end den var før i tiden. Jeg løber mere eller mindre på ren lyst, hvilket betyder, at jeg løber rigtig meget i nuet forstået på den måde, at jeg løber, hvad jeg har lyst til på dagen. Det kan godt ske, at jeg har droslet meget ned på intervallerne, men jeg løber jo stadig en rigtig høj mængde. Det farlige ved at løbe så meget i nuet er dog, at man selvfølgelig bliver mere motiveret, når det kører godt. Mere vil ofte ha mere. Sådan er det i hvert fald for mig. Dette betyder derved, at jeg har tendens til at træne hårdere, når jeg føler mig godt løbende. Dette kan jo let blive et skråplan, eftersom det kan medføre overbelastnings skader. Som nævnt er det ikke noget, som jeg tidligere har haft et så stort behov for at have i baghovedet, men det kunne godt se ud som om, at jeg bør blive bedre til at tænke dette lidt ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar