mandag den 25. september 2023

Træning søndag d. 24/9 - 2023

Kl. 10.00: Løb HCA marathon på 2.48.38. (4.00 pr. km.)
Jeg løb i dag med det primære formål at få hjulpet Martin Kjær igennem i en ny PR. Og målet var under 2.49. Vi fik lagt fornuftigt ud og lå i starten og svinger imellem 3.55 og 4.00. Vi havde dog enkelte udsving, da vi forsøgte at ligge os i nogle grupper. Vi måtte dog konstaterer, at folk løb for ujævnt og derfor valgte jeg til sidst, at vi bare kørte vores egent løb. Tempoet blev holdt solidt ud til 25-26 km. hvorefter Martin pludselig begyndte at tabe farten ganske markant. Jeg forsøgte på bedste vis at få ham med op i gear igen, men jeg kom konstant til at lave små huller ned til ham. Ved 33 km. gav han mig dog lov til at fortsætte alene, da jeg ligesom ikke rigtig kan hjælpe ham mere. På dette tidspunkt havde vi løbet de sidste 6 km. (fra 27 til 33 km.) med et snit på omkring 4.18. Så vi havde på det tidspunkt sat 2 minutter til. Vi skiltes og jeg fik øget tempoet og hentet en god håndfuld løbere. De sidste 6 km. af løbet blev løbet med omkring 3.48 i snit. Den sidste km. blev løbet på 3.36. Jeg løb i mål med masser af overskud.

I alt på dagen: 42,2 km.
I alt på ugen: 120,2 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar