lørdag den 28. april 2012

Træning lørdag d. 28/4 - 2012

Kl. 15.00: 3,5 km. opv. Løb så M-løbet 6 km. 4 km. afjog.
Jeg stillede i dag til start ved Mandeløbet i Ålborg. Egentlig bare som et lille træningsløb, og fordi Laust og Mikael alligevel skulle derop. Jeg havde ikke de store forventninger til løbet ud over, at man selvfølgelig forventer at ruten er afmærket godt af. Dette viste sig desværre ikke at være tilfældet. Jeg stillede op på 5 km. distancen, som blev sendt afsted 5 minutter senere end 10 km. løberne. Dette medførte selvfølgelig, at vi allerede begyndte at overhale løbere efter  ca. 1 km. Jeg havde ikke specielt gode ben, så jeg lod førefeltet bestående af 4 løbere løbe, og jeg lå så alene i gruppe 2. På et tidspunkt blev 5 og 10 km. ruten åbenbart splittet op, så 5erne skulle dreje fra. Det skulle angivelig ha været sket ved et væskedepot og være utrolig dårlig mærket af. (der var andre der lavede samme fejl som mig). Men da jeg egentlig inden løbet havde fået det indtryk, at 10 km. løbene bare skulle løbe 2*5 km. opdagede jeg ikke fejlen før jeg pludselig efter 16 minutter begyndte at undre mig over, at vi ikke var i nærheden af målområdet. Jeg  fulgte jo bare alle 10 km. løberne og lå og overhalede dem og forventede, at jeg skulle følge strømmen hele vejen. Da jeg så efter godt 20 minutter passerede 6 km. mærket ku jeg selvfølgelig godt regne fejlen ud, og jeg stoppede op og spurgte en vejviser, hva hurtigste vej tilbage til mål var, og det var åbenbart bare at følge ruten, så jeg joggede de sidste 4 km. af ind mod mål.

Det er simpelthen uacceptabelt, at man betaler 230 kr (!!!!!) for at løbe 5 km. og så er der så elendig styr på rute afmærkningen. Det er helt sikkert, at jeg skal ha en mail krig igang med arrangørene om, at få mine startpenge tilbage. Det er i forvejen fuldstændig sindsygt, at et løb er så dyrt, men når der ovenikøbet laves en så stor fejl fra arrangørenes side, skal jeg fandme ha mine penge tilbage!

I alt på dagen: 13,5 km.

12 kommentarer:

  1. Er det arrangørernes skyld, at du havde "fået det indtryk, at 10 km. løbene bare skulle løbe 2*5 km"? Af den årsag har du jo tydeligvis ikke været tilstrækkelig opmærksom ude på ruten. Det er en ren tabersag ;-)

    SvarSlet
  2. De foregående år skulle der løbes 2*5 km. Og jo, det var utrolig dårlig afmærket, og vejviserne sov i timen. Der var andre der også blev forvirret og løb forkert samme sted som mig...

    SvarSlet
  3. Klart; de andre løb jo efter dig. Du er faktisk ansvarlig for hele miseren...

    SvarSlet
  4. Nej, det er jeg ikke.. For man kunne ikke se mig der hvor jeg løb forkert. Det var efter et sving...

    SvarSlet
  5. Da de andre kom til svinget, hvor du skulle have været drejet, kiggede de ned af vejen/stien, men så ingen, og tænkte, at så måtte de jo skulle videre sammen med alle de andre - lige som dig ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg tror du skulle ha været der selv for at ku se omstændighederne.....

    SvarSlet
  7. Nok er du jurist (eller ihvert fald ved at blive det). Så var det måske en mand som dig de skulle ha haft "ansat" deroppe. Det kan åbenbart betale sig at brokke sig. Jeg får mine startpenge retur :-)

    SvarSlet
  8. Ja, brokhoveder får ofte sin vilje. Selv om de ikke har fortjent det. Det hedder; "du får ret, og vi får ro" ;-)

    SvarSlet
  9. Det ku da betale sig i dette tilfælde, så jeg er lidt ligeglad med at blive kaldt et brokkehovede :-)

    SvarSlet
  10. Ja, sådan er det typisk med brokkehoveder. De er lidt ligeglade, bare de opnår, hvad de vil ;-)

    SvarSlet
  11. Stod det til mig, var du kommet til at bøde ekstra, fordi du løb længere, end du havde betalt for!

    SvarSlet