onsdag den 1. juli 2020

Træning tirsdag d. 30/6 - 2020

Kl. 19.00: 4 km. opv. Løb så 5000m. på 16.39 minutter. (3.20 pr. km.) 5,5 km. afjog.
Jeg stillede i dag op i et lille 5000m. stævne på Odense stadion, som for øvrigt også blev årets første race! Min gode ven Steffen Massaro havde meldt sig til som hare til en sluttid på 16.30 min. hvilket jeg så som et mål for mit vedkommende i dag. Vi lå en ret stor gruppe som fulgte Steffen i dette tempo. Jeg havde i dag 2 valgmuligheder. Den ene var at lægge mig helt ind bag Steffen og blive fuldstændig skærmet fra vind. Anden mulighed var at gå frem og ligge mere eller mindre på siden af Steffen for at have tættere kontakt og undgå for meget tumult i gruppen. Jeg valgte sidstnævnte fremgangsmåde, da jeg var lidt bange for de her positions kampe, som let kan opstå, når man på banen ligger en stor gruppe samlet og jeg var ganske enkelt bange for eventuelle styrt. Derfor valgte jeg at lægge mig med helt fremme sammen med Steffen. På den måde undgik jeg at ligge for tæt. Ulempen med denne taktik er så, at jeg var tvunget til at ligge en anelse længere ude i banen, samtidig med, at jeg løb noget mere i vinden (som for øvrigt var lettere generende i dag). Jeg måtte dog slippe Steffen-toget lige inden halvvejs i løbet og mistede derved lidt fart. Jeg formåede dog at holde nogenlunde ved og fik også hentet lidt ind på flere i gruppen mod slutningen af løbet. Alt i alt et nogenlunde tilfredsstillende løb, selvom jeg gerne ville ha løbet under 16.30 minutter.

I alt på dagen: 14,5 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar