torsdag den 28. juni 2012

Træning torsdag d. 28/6 - 2012

Kl. 8.45: 6,9 km. på 27.30 minutter. (3.59 pr. km.)
Løb en lille tur i Bygholm park. Jeg flte mig ganske frisk.

Kl. 19.00: 3 km. opv. Løb så Tour de Munkebjerg - 6,3 km. på 21.37 minutter. Jeg blev nr. 3. 3 km. afjog.
Jeg stillede i dag til start ved årets udgave af Tour de Munkebjerg. Et løb, som jeg i mange år gerne ha villet vinde grundet vinderpræmien, som består af en lækker 3 retters middag for 2 på Hotel Munkebjerg. Løbet foregår på en rute langs vejle fjord, hvorefter man til sidst skal op ad den meget krævende Munkebjerg bakke, som stiger helt op til 14% De første 4,5 km. er helt flade. Jeg vil som sagt utrolig gerne vinde dette løb, men da jeg så Thijs Nijhuis og Rasmus Terp på startstregen, kendte jeg ligesom lidt min plads. Jeg valgte dog at gå med dem i starten i et (for mig) ret hårdt udlæg. Jeg valgte dog allerede lidt før den første km. at slippe dem. Jeg passerede 1 km. på 2.59, så der var god fart på der. Herefter forsøger jeg at finde ind i en god rytme, og løber så med ca. 3.17 i snit fra 1 km. og til bakken starter ved 4,5 km. Jeg passerer 5 km. midt på bakken på 16.33, hvilket faktisk er ganske acceptabelt på denne rute. Resten af vejen til mål er det sådan set bare ren overlevelse, men jeg formår faktisk at komme ret godt op over bakken og får hentet en del ind på Rasmus Terp til sidst. Men dog ikke nok til at jeg kunne nå at overhale ham.. Han har nemlig efter tidligere erfaringer med dette løb den erfaring, at han altid går kold på bakken grundet manglende udholdenhed, så han havde valgt at gå med Thijs for at få et så stort forspring som mulig til mig, da vi ramte bakken. Nok en meget klog taktik af ham. Alt i alt er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med min indsats i dag. Det er den klart hurtigste tid jeg har løbet til dette løb. Jeg vil selvfølgelig utrolig gerne ha vundet, men de 2 andre var ganske enkelt bare bedre end mig, så det er helt fair. Tillykke med sejren til Thijs.

I alt på dagen: 19,2 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar