torsdag den 18. april 2013

Træning torsdag d. 18/4 - 2013

Kl. 15.00: 6,3 km. på 28.35 minutter. (4.32 pr. km.)
Joggetur hjem fra arbejde.

Jeg kunne godt tænke mig, at jeg hurtigt kan få Rotterdam marathon ud af kroppen, så jeg kan komme igang med at træne på fuld skrue igen. Derfor er jeg meget opmærksom på, at jeg ikke laver den samme fejl, som jeg gjorde sidste år. Dengang startede jeg for hurtigt op med hård træning igen, og løb min første konkurrence blot 13 dage efter løbet, samtidig med, at jeg allerede under en uge efter løbet begyndte at løbe 12-15 km. ture og løbe ned omkring de 4.00 pr. km. Dette medførte, at jeg under al kvalitet og i konkurrence brugte næsten 3 måneder på at komme helt ovenpå igen. Det var en "skjult" træthed, som ikke var synlig. jeg mærkede den ikke til hverdag eller når jeg bare løb alm. ture. Derimod følte jeg mig altid underlig tung og "langsom" i den intensive træning, og der gik ligeledes 3 måneder, inden jeg løb en tilfredsstillende konkurrence.  Jeg er overbevist om, at jeg denne gang kan blive meget hurtigere ordentlig frisk, hvis jeg undgår alle disse dumme fejl. Derfor er det meningen, at jeg denne uge og næste uge MAX må løbe 10 km. som den længste tur, og så skal jeg helst holde tempoet nede på lavblus. derefter forsøger jeg mig nok med lidt mere fart uden det på nogen måde bliver det vilde. På den måde skulle jeg gerne være klar til at træne rigtig hårdt igen om en måned.

I alt på dagen: 6,3 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar