mandag den 29. januar 2018

Træning søndag d. 28/1 - 2018

Kl. 7.00: 6 km. på 25.15 minutter. (4.12 pr. km.)
Kort morgentur hjem fra nattevagt.

Kl. 15.00: 17,1 km. på 74.55 minutter. (4.23 pr. km.)
Jeg løb en tur med Jeppe. Vi løb lidt i Bygholm park samt rundt om Bygholm sø på skovstierne. Jeg endte turen oppe på arbejdet.

I alt på dagen: 23,1 km.
I alt på ugen: 130,8 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning er gået fint. Jeg har lavet nogle pas, som måske har været en anelse indkøring i forhold til den kommende marathontræning, som tages hul på fra i morgen. Om præcis 10 uger skydes Rotterdam marathon i gang. Derfor tager jeg i morgen hul på det mere specifikke træningsforløb. Tidligere kørte jeg altid denne periode som en 12 ugers periode. Dog har erfaringer senere hen lært mig, at en periode på 10 uger rent faktisk passer mig noget bedre, da chancen for at toppe for tidligt mindskes. Som dem der kender mig (eller dem der følger med herinde) ved, så er jeg en løber, som hele året ligger på et forholdsvis højt gennemsnitligt km. antal, hvilket gør, at jeg har min grundbase i orden. Derfor behøver min specifikke marathon trænings periode ikke at være for lang, Træningsforløbet bliver bygget ret klassisk op. I de første uger bliver det mest intervaller med mange gentagelser, forholdsvis kort pause og med knap så meget intensitet. Disse intervaller gøres gradvist længere, til de erstattes af tempoture. Sideløbende løber jeg nosle lange ture. Som udgangspunkt 2 stk. pr. uge. En på 24-26 km. og en på 30-32 km. Disse ture bliver også varieret lidt i. Nogle af dem vil bare blive forholdsvis roligt ture med et ret konstant pace, mens andre vil blive løbet med noget skiftende tempo. Den samlede mængde vægter jeg ikke specielt højt. Fokus bliver helt sikkert, at de nævnte nøgle træningspas bliver vellykkede. Typisk plejer den samlede uge mængde at ligge på 140-160 km. i sådan et forløb, hvilket det nok også kommer til denne gang. Det er dog ikke det alt afgørende.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar