mandag den 1. januar 2018

Træning mandag d. 1/1 - 2018

Kl. 14.00: 10,8 km. på 51.30 minutter. (4.45 pr. km.)
Joggede en kort restitutionstur i Boller skov. Der var 2 primære årsager til den sparsomme træning i dag. Dels var benene en anelse ømme efter løbet i går. Det var dog ikke slemt, men uanset hvad, så er det jo altid en god ide at tage den lidt med ro dagen efter et løb, hvor man alligevel har givet lidt gas. Ud over dette, så var gårsdagens nytårsfest heller ikke alkoholfri, hvilket satte en naturlig dæmper på lyst til at løbe det helt vilde i dag.

I alt på dagen: 10,8 km.

Evaluering af 2017:
2017 har været et år hvor jeg har haft en del andre fokuspunkter, hvilket har medført, at jeg ikke har løbet særlig mange løb. Derfor har jeg ikke rigtig løbet nogle bemærkelsesværdige resultater. Jeg har dog fået løbet en tilpas høj samlet mængde over året. Og til tider har jeg også haft perioder, hvor jeg har fået løbet nogle fornuftige kvalitetspas. Især de sidste 2 måneders træning er gået rigtig godt. Så mener jeg for øvrigt også selv, at gårsdagens halvmarathonløb har været mit bedste resultat i denne sæson. Derudover fik jeg også for første gang i min snart lange løbekarriere prøvet at være på højdetræningslejr i Kenya. Dette var en rigtig fed oplevelse, så det kan let tænkes, at jeg på et senere tidspunkt vil gøre dette igen.

Lidt tal for 2017:
Samlet mængde: 7173,5 km.
Snit pr. uge: 137,6 km.
Snit pr. dag: 19,6 km.

Jeg formåede i 2017 at holde samtlige træningsuger over de 100 km. hvilket jeg aldrig tidligere har gjort over et helt kalenderår. Dette har der nok været 2 primære årsager til, at jeg har kunnet gøre. Dels har jeg ingen skader haft. Derudover har jeg i 2017 ikke løbet nogle marathonløb, hvor man efterfølgende har skulle komme sig over

Hvad skal der så ske i 2018? Foreløbig er det planen, at jeg løbet et forårsmarathon efter en enkelt sæson uden en marathonsatsning. Det bliver med al sandsynlighed Rotterdam marathon d. 8. april. Udover dette regner jeg med at løbe halvmarathon i Haag d. 11. marts. Hvad målsætningerne bliver tidsmæssigt for de 2 nævnte races ved jeg endnu ikke. Hvad der skal ske efter marathonløberne har jeg heller ikke bestemt mig for endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar