tirsdag den 17. maj 2022

Træning søndag d. 15/5 - 2022

Kl. 9.30: Løb Copenhagen marathon i tiden 2.42.42 (3.51 pr. km.)
Som nævnt i mit indlæg fra sidste søndag, ville jeg løbe dagens marathon trods dårlig optakt grundet skader og sygdom. Derfor var forventningerne til dagens løb også sat derefter. Mht. sluttid, så havde jeg sat en tid på sub 2.45 som et acceptabelt mål for dagens race. Derudover havde jeg en plan om at bruge løbet til at få testet nogle ting af mht. energi indtag med henblik på at kunne få gavn af dette ved fremtidens ultraløb. Jeg har altid tidligere kun drukket vand og energidrik ved de opstillede depoter, når jeg har løbet marathon. Jeg havde i dag medbragt 4 geler i lommerne på mine shorts. Jeg kom afsted i et tempo som lå lige omkring de 3.50. Først efter små 10 km. fandt jeg ind i en gruppe, som jeg valgte at slå følgeskab med. Vi lå ret stabilt og holdt farten på lige over 3.50. Jeg var selv en af dem i gruppen der tog klart flest føringer. Lige før halvmarathon mærket gav et par løbere i gruppen udtryk for, at tempoet var for hurtigt, hvilket gjorde at gruppen blev splittet. Jeg havde gode ben og valgte derfor at fortsætte i samme tempo. Jeg splittede halvmarathon mærket i 1.21.04, hvilket er 34 sek. hurtigere end 2. halvdel, hvilket jeg selv mener er et ret jævnt løb. Da vores gruppe blev splittet, fandt jeg aldrig rigtig ind i nogen ny gruppe. Til gengæld lå jeg og tog en hel del placeringer resten af løbet. Jeg følte mig både fysisk og mentalt stærk hele vejen. Jeg fik taget 3 gels undervejs. Den første ved 12 km, nr. 2 ved 26 km, mens jeg tog den 3. ved 36 km. Det fungerede rigtig godt og jeg følte min energi balance var god hele vejen. Alt i alt et rigtig tilfredsstillende resultat. Sluttiden er jeg også ganske fint tilfreds med.

I alt på dagen: 42,2 km.
I alt på ugen: 104,5 km.

Evaluering af ugen: Alt i alt er ugen blevet brugt på nedtrapning frem mod søndagens marathonløb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar