søndag den 1. maj 2022

Træning søndag d. 1/5 - 2022

Kl. 10.15: 3 km. opv. Løb så 10 km. til Lund-run på 35.37 minutter. (3.34 pr. km.) 3 km. afjog.
Jeg deltog i dag i et lille lokalt løb i Lund lige udenfor Horsens. Målet var naturligvis at vinde, selvom man selvfølgelig aldrig helt ved, hvem der dukker op. Jeg havde spottet en lokal løber, som jeg vurderede til at være den største konkurrent. Ruten var ret teknisk svær med mange sving, blødt underlag og en del højdemeter, dvs. en rute der ikke lå særlig godt til en teknisk dårlig dieselmotor som mig :-) Strategien blev derfor at lægge mig bag den lokale løber, Johnny og se hvad han ville gøre. Jeg vidste udmærket, at jeg især ville få udfordringer med de mange sving samt de ret stejle nedløb. Jeg var dog fortrøstningsfuld, da jeg regnede med/håbede på, at min fysik og på papiret lidt højere niveau end Johnny kunne redde den hjem, ved at køre ham træt på stigningerne. Taktikken lykkedes for mig, da jeg på en hård bakke fik ham rystet af efter godt 7,5 km. Jeg var 18 sek. foran i mål. Jeg er ganske fint tilfreds med dagens løb. Jeg fik den sejr, som jeg kom efter. Tiden er også ok på denne rute, som ikke er hurtig. Derudover har min træning kun bestået af rolige ture det sidste lange stykke tid. Et rigtig hyggelig velorganiseret lille løb, hvor jeg i 1. præmie vandt et Festina ur. God dag på kontoret.

I alt på dagen: 16 km.
I alt på ugen: 121,5 km.

Evaluering af ugen:
Jeg kæmper stadig lidt med min ankel, hvilket har gjort, at mængden blev mindre end ønsket. Jeg fik til gengæld sluttet ugen af med et rigtig fint tempopas og en sejr i et lokalt løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar