lørdag den 12. marts 2022

Træning lørdag d. 12/3 - 2022

Kl. 10.00: 50 km.på 3.18.32 timer. (3.58 pr. km.)
I dag blev det så tid til min ildåb som ultraløber. På 50 km. som skulle knap 9 gange rundt om Søndersø i Viborg som er 5,7 km. rundt. Jeg havde hyret Steffen til at hjælpe med lidt pace så længe som muligt. Min plan var på forhånd at lægge ud i 3.55 pr. km. og håbe jeg kunne holde dette snit. Vi kommer fint afsted og ligger ret stabilt og løber 3.55 +/- 1-2 sek. Vi havde en anden løber med i gruppen, hvilket passede mig fint, da jeg håbede på at kunne drage nytte af ham, når Steffen engang stod af. Løberen falder dog fra efter 25-26 km. mens Steffen trækker sig efter 27,5 efter et meget stabilt pacerarbejde, hvor vi løber ret stabilt i det planlagte pace. Jeg skal så hive den hjem alene de sidste 22,5 km. Jeg formår at holde farten ud til 43-44 km. hvor jeg splitter marathon (42,2 km.) på lige over 2.46. De sidste 6-7 km. var noget tunge at komme igennem med km. tider som ligger og svinger fra 4.05 til 4.20. Jeg kommer i mål ganske udmattet men overordnet godt tilfreds med min præstation. Alt i alt vil jeg tillade mig at kalde det en acceptabel debut på 50 km. Jeg havde min far og Jeppe til at stå på sidelinjen for at række væske og gels på hver omgang. Dette fungerede rigtig godt.

I alt på dagen: 50 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar