tirsdag den 2. maj 2017

Træning søndag d. 30/4 - 2017

Kl. 11.00: 4 km. opv. Løb så Gjensidig halvmarathon (tidl. BT halvmarathon) på 1.15.02 (3.33 pr. km.) 1,5 km. afjog.
Jeg stillede til start i dette fede arrangement, som i mange år har fungeret som DM på distancen. Det har det dog ikke været de seneste år. Mine forventninger til dette løb var at teste formen lidt af. Min målsætning var en tid omkring de 1.15. Starten gik og jeg kom forholdsvis hurtigt til at ligge alene  Jeg lå ene mand mellem 2 større grupper. Jeg snusede lige til den foranliggende gruppe som var forfølgergruppen til de førende løbere. Den vurderede jeg dog forholdsvis hurtigt, at jeg nok ikke helt kunne gå med, så jeg fandt ind i mit eget tempo som svingede forholdsvis jævnt mellem 3.30 pg 3.35 pr. km. gennem hele løbet. Ved 14,5 km. løb jeg dog desværre lidt forkert, hvilket gjorde, at jeg mistede ca. 20 sek. Dette ødelagde dog ikke min rytme, men jeg mistede 3 placeringer på det. Lidt irriterende, at jeg ikke fik registreret en tid under de 1.15, når nu årsagen til dette ene og alene skyldes, at jeg mistede de sekunder ved at løbe forkert. Overordnet set havde jeg et godt løb.

I alt på dagen: 26,6 km.
I alt på ugen: 117,2 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning har været forholdsvis rolig, da jeg gerne ville være lidt frisk til søndagens halvmarathonløb.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar