søndag den 3. april 2016

Træning søndag d. 3/4 - 2016

Kl. 16.00: 30 km. på 120.30 minutter. (4.01 pr. km.)
Løb 4 gange omkring Bygholm sø + det løse sammen med Camping Niels. De første 3 runder (22,2 km.) blev løbet med 3.54 i snit, mens vi bare joggede roligt resten ad vejen. Jeg var udmærket løbende. Sidste lange tur i bogen inden Hamborg.

I alt på dagen: 30 km.
I alt på ugen: 180,8 km.

Evaluering af ugen:
Så er der 14 til det går løs i Hamborg. Det har jo ikke været nogen hemmelighed for dem der har fulgt mig tættest det seneste stykke tid, at jeg ikke føler, at jeg har ramt samme skarphed som sidste forår, hvor jeg var tæt på at bryde de 2.30 på marathon. Derfor er min målsætning også blevet reduceret lidt i forhold til min første klare udmelding om at forsøge at knække de 2.30. Jeg kunne selvfølgelig godt vælge at forsøge at satse og lægge ud til det. Men jeg er efterhånden en ret erfaren løber, og jeg kender min krop og mine begrænsninger ganske godt. Det ville ganske enkelt ikke give mening at gå ud og jagte en tid, som jeg inderst inde godt ved at urealistisk denne gang. Når det så er sagt, så har jeg ikke opgivet håbet om at få et hæderligt løb, hvor mine målsætninger blot er reduceret en anelse. Jeg har de seneste 3 uger klokket over 180 km. pr. uge, hvilket for mit vedkommende er ganske højt. Mht. kvalitetspas, så har jeg fået nogle udmærkede pas, mens der dog også er nogle stykker, hvor jeg har fejlet lidt. Nu skal der trappes ned de næste 14 dage. Så må vi se, hvad jeg kan præstere på en restitueret krop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar