mandag den 6. april 2020

Træning søndag d. 5/4 - 2020

Kl. 19.30: 42,2 km. på 2.55.55 (4.10 pr. km.)
Som nævnt i går ville jeg i dag løbe mit eget lille trænings marathonløb. Den største årsag til dette er ren kedsomhed i forhold til, at udsigterne til næste løb er langt ude i fremtiden grundet Lockdown. Det valgte tidspunkt til starten af denne tur var ikke helt tilfældig. Jeg skulle møde i nattevagt kl. 22.30. Derved kunne jeg ligesom tvinge mig selv til at løbe turen på under de “magiske” 3 timer, for ikke at komme for sent på job. Dette skulle dog ikke rent fysisk være det store problem, hvilket det da heller ikke var. Det handler jo bare om at sætte sin dieselmotor i gear og så bare køre på, hvilket jo som bekendt er en af mine styrker som løber. Det skal dog siges, at jeg da godt kunne mærke sidst på turen, at min væskebalance var en anelse lav. Jeg havde ikke som sådan gjort noget særligt i forhold til at carboloade ordentligt op til sådan en lang tur, da det jo som bekendt var en ret spontan ide. Det eneste jeg indtog undervejs på turen var 2 medbragte druesukker tabs. Turen startede med at gå syd om byen, ud gennem Oens, Hatting,Kørup, en sløjfe ud gennem Vrønning, forbi motorvejsafkørslen ude ved Lund, ned til Bygholm sø, hvor jeg atter slog en krølle ud gennem Hatting. Derfra løb jeg ind mod byen, hvor de sidste km. blev løbet i kvarteret oppe omkring arbejdet. Overordnet set gik det ganske fint. En tur med forholdsvis mange højdemetre.

I alt på dagen: 42,2 km.
I alt på ugen: 164,9 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning er overordnet set gået ganske fint. En lille afstikker i forhold til det normale var søndagens tur som blev lidt længere end normalt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar